Gå til innhold

noen med tubebryst her? hvordan har det vært med amming?

Anbefalte innlegg

jeg tror jeg har tubebryst. har vært litt inne på ammehjelpen og lest deretter googlet litt. har lite brystvev på undersiden og de er smale i fasongen. spesielt det ene. jeg har hatt ammeproblemer begge gangene jeg har fått barn. jeg har ammet og pumpet og pumpet og ammet men det ble bare mindre og mindre melk. jeg synes det var så sårt å ikke kunne gi barna mine nok mat og skulle så gjerne ønsket at jeg hadde nok. noen av dere som "lider" samme skjebne og har fått til ammingen??

leste i tillegg litt om at dette var en medfødt feil og at dette kunne korrigeres slik at brystene kunne utvikle seg forholdsvis normalt. skjønner jo at dette da må gjøres før man er ferdig med puberteten. jeg er jo ferdig for lenge siden da jeg er 28år, men er det noen her som har fått dette operert gratis eller er dette å anses som kun kosmetisk når jeg er så gammel?

Fortsetter under...

Har også tubebryst men kan dessverre ikke si noe om ammingen for det gikk strålende her.

har også lurt på det med operasjon. Så på sykehuset på tv3 ei som fikk operert de. Hadde aldri hørt begrepet tubebryst før det. Men da er jeg i hvert fall ikke den eneste i verden som har det.. (noe jeg faktisk har trodd for har aldri sett andre med like bryster som meg...)

oi så bra at du fikk til ammingen!!! det står på ammehjelpen at dem som har slike bryst som regel ikke får det til da det er manko på melkekjertler. mine bryster har ikke vokst siden jeg fikk dem. de har heller ikke blitt større i svangerskapet. kun hardere og mer spente pga melka etter svangerskapet. men det forsvant jo fort.

11.21 her..

HELT strålende gikk det da ikke. Men jeg er veldig fornøyd med hvordan det gikk! Jeg ammet det jeg hadde og ga litt mme i tillegg. men etter hver måned ble det mer og mer mme. etter 5 mnd gikk ammet jeg kun på nettene, etter ca 6 mnd stoppet det opp så etter det har jeg kun gitt morsmelkerstatning. Prøvde å pumpe for å få i gang melkeproduksjonen men det gjorde så vondt så jeg ga fort opp.

11.41: dust

jeg gjorde noe lignende selv men måtte gi meg etter 3mnd jeg da. da var det full stopp på mm. da lå ungen bare å hylte ved puppen og pumpinga resulterte i sånn ca 2ml pr bryst.... har aldri klart å pumpe mer enn 40ml pr bryst. håper og håper at jeg skal klare det neste gang (ikke riktig enda, minste er 6mnd bare) men tror jeg må forhøre meg litt med ekspertisen her. håper fastlegen kan henvise meg videre.

Annonse

slike såkalte tubebryst er det kvalmeste jeg ser, skikkelig ekle pupper..

Regner med dere har blitt mobbet mye.. regner også med at mennene i deres liv ikke orker ta på de? glad jeg ikke har slike slentre pupper

vel nå er ikke mine av den ekstreme typen jeg har sett på diverse bilder. heller en mild form vil jeg tro. i hovedsak er det ammingen jeg tenker på ikke formen da hverken jeg eller min man har problemer med disse. og til din informasjon: ikke alle tubebryst er disse "trekantene" med enorme brystvorter som peker rett ned. mine er f.eks faste og står rett ut med små brystvorter. men de har såkalt tubeform med mindre brystvev på undersiden av brystet og dersom man ser på dem ovenfra og ned så er de litt spisse. men jeg består blyantesten for å si det sånn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...