SNIK Skrevet 14. november 2010 #1 Skrevet 14. november 2010 er det farlig å spise for mye av det i graviditeten og amming?
unge2011*har født* Skrevet 14. november 2010 #2 Skrevet 14. november 2010 heh,samme tanken har jeg tenkt... Mandarinene er jo SÅ gode nå og kan sikkert spise 5-10 til dagen Er jo mye bedre enn å ha dilla på sjokolade og godt da!
babygirl<3 Skrevet 14. november 2010 #3 Skrevet 14. november 2010 Kan jeg ikke tro, jeg spiser det dag ut og dag inn jeg, og det eneste jeg har merket noe til er faktisk at huden min har blitt litt finere :) kan være innbilling eller veldig tilfeldig - men jeg liker å tro at det er pga mandarinene for da har jeg en god grunn til å spise enda flere!
unge2011*har født* Skrevet 14. november 2010 #4 Skrevet 14. november 2010 ja, går mange om dagen her også, og så har jeg litt troa på at mye frukt og grønt kan hjelpe mot strekkmerker jeg da! Smøre kroppen fra innsiden det hjelper jo ingenting å smøre på utsiden sier folk så!
babygirl<3 Skrevet 14. november 2010 #5 Skrevet 14. november 2010 hehe det var lurt,nå har jeg ENDA en unnskyldning ;D Mandariner blir jo bare bedre og bedre for hver dag som kommer, synes jeg
Gutt 08 Jente11 Skrevet 14. november 2010 #6 Skrevet 14. november 2010 Tror ikke det er farlig nei, men ved altfor stort inntak kan man bli litt løs i magen... Spiser masse mandarin jeg og, og føler jeg har blitt sunnere, for spiser nå mandarin istedenfor annet søtt, så håper det bare er bra for den lille i magen:)
Puppemamma Skrevet 14. november 2010 #7 Skrevet 14. november 2010 tror du skal spise MYYYYYYE før det har noe innvirkning altså Er jo bare vitaminer
Gjest Skrevet 14. november 2010 #8 Skrevet 14. november 2010 Jeg fikk beskjed fra JM at jeg skulle holde meg unna for mye klementiner og sånt, fordi det er altfor mye fruktsukker og det skulle visst være det samme...
..snøklokke.. Skrevet 14. november 2010 #9 Skrevet 14. november 2010 For mye fruktsukker?? Nei, vet du hva! Hvis vi ikke skal spise frukt heller så kan vi jo bare gi opp:) Har aldri kommet på tanken om ikke å spise mandariner eller all annen frukt heller for den delen..
Gjest Mentha♥med kul på magen♥ Skrevet 14. november 2010 #10 Skrevet 14. november 2010 Jeg spiser mandariner med den beste samvittighet Har ikke vært så veldig flink til å spise frukt i svangerskapet, men nå føler jeg at jeg kan kose meg med mandariner de siste ukene. Som nevnt over her, det er mye bedre enn f.eks sjokolade eller potetgull (som jeg har hatt dilla på tidligere). Fruktsukker er kanskje ikke det beste, men det er langt ifra det verste, og så er mandarinen i seg selv mye renere enn andre sukkervarer. Sitrusfrukter inneholder mye folat og c-vitaminer, og det er jo spesielt bra for oss i disse gravide- og forkjølelsestider
Smurfelykke Skrevet 14. november 2010 #11 Skrevet 14. november 2010 Man skal vel generelt være forsiktig med mye sukker (oxo fruktsukker) under graviditeten. Men jeg har fått dilla på Cevita appelsiner og klementinene blir som andre sier her, bedre nå ut over ;o) Så lenge man kan begrense sukkerinntaket ellers, kan det vel ikke skade så mye å spise mer frukt ;o) Er jo sunnere med fruktsukker enn vanlig raffinert sukker oxo!
juliogjuleprinsesse Skrevet 15. november 2010 #12 Skrevet 15. november 2010 viste dere at vi ikke har hatt mandariner i norge siden syttitallet Men tror ikke det er skadelig med klementiner eller annen frukt, men alt med måte... Jeg reagerer med elveblest av for mye til vanlig, så jeg er moderat med inntaket nå som ellers
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå