mammac m/spire nr.3 Skrevet 14. november 2010 #1 Skrevet 14. november 2010 Riene begynte natt til 4 november, men kom uregelmessig.Var da 9 dager over termin.Gikk med disse riene med 10minutters mellomrom også skiftet de til 15min mellomrom i ett døgn. Da tok det seg opp litt men kom bare med 8-5 minutter mellom hver gang.Da dro jeg opp på kk, men selv med rier med 5 minutter i mellom hadde jeg null åpning og livmorhalsen var lang.Dette var på morgenen den 05. nov. gikk på overtidskontroll etterpå, og alt var fint med babyen.Legen bestemtte da at jeg skulle bli satt igang mandag den 8.november.Men i og med at jeg hadde rier med 5 minutter imelom,så kunne det kansje framskundes.Med ett døgn med rier, begynte jeg å bli ganske skuffet og sliten og sjokkert over å bli sendt hjem. Vi reiste hjem og jeg prøvde å slappe av mellom takene, men i 16-tiden var de så vonde at keg ikke orket mer. Så vi kjørte opp på kk igjen, dette tok laaang tid fordi vi måtte stoppe for hver rie.De kom fortsatt med fenm minutters mellomrom. Da vi kom på kk ble jeg sendt på observajonspost for gravidse og de sa at hvis ikke det var noen fremgang ennda, så skulle jeg få noe å sove på og få overnatte på sykehuset.Jordmoren sjekket meg og det var endelig blitt 3cm åpning, men da var jegfortsatt ikke i aktiv fødsel. ble værende noen timer på obs. fikk klyster og ble lagt i en seng.I 19.00 tiden gikk slimproppen og vannet samtididig, noe som var skremmende for det hørtes ut som noe knakk inni meg.trodde det var babyen jeg:) Da bel riene så VANNVITTIG vonde at jeg begynte å mase om epudural. Etter å ha blitt sjekket igjen og kontantert at det var snart 5cm åpning ble jeg sendt inn på føden og fikk epudural.Og Himmel det var godt å få seg en hvil, sovnet og sov i 1 1/2 time, men da var det full stopp med riene. Ble satt på drypp i 22 tiden og rien kom tilbake igjen, men da kom de i ett bankande kjør.Etter fem timer med dette begynte jeg å ane at dette kom til ende i keisersnitt, da jeg fortsatt hadde bare 5cm åpning. De satte meg full styrke med riestimulerende uten at det skjedde noe!!Det var grusomt,og jeg begynte å bli skikkelig sliten. i og med at forrige fødsel(i 2009) endte i hastekeisersnitt, så syntes vi det var en del likhetstrekk med den. Jeg hadde hoven livmorhals og riene vasr ikke effektive.Etter mye om og men med leger(på det tidspunktet holdt jeg på å klikke og kjeftet på legene om at de måtte hjelpe meg,var rimelig utslitt) så bestemte de å ta han med keisersnitt. Jeg ble klargjort til operasjon og proppet full i epedural at jeg ikke klarte å bevege annet enn hodet og fingrene(veldig merkelig følelse). 11 dager over termin kom benjamin til verden, da var all smerten glemt og han var verdens nydeligste. Han er hele 4380 og 53cm lang. En stor krabat som sover hele natten(må vedkke han for å gi han mat) og er så rolig som dagen lang. Bare helt fantastisk å bli mor igjen,selv om det er noe hektisk.Så nå sier jeg takk for meg her på BIM og ønske alle lykke til med forestående fødsler:)
Perle79 gravid med nr 2 Skrevet 14. november 2010 #3 Skrevet 14. november 2010 Gratulerer så mye!!! Hørtes ikke så lett ut dette her nei.. Du greide det ihvertfall!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå