♥tosmåtroll♥ Skrevet 14. november 2010 #1 Skrevet 14. november 2010 HVER morgen??? Han er 16 mnd, og har gjort det i 4-5 mnd nå...tenkte det sikkert ville gå over, men ser dårlig ut!! Noen med noen gode råd hvordan, og om man kan få de små til å sove en time lenger?? Sliiiitsomt...blæ...
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 14. november 2010 #2 Skrevet 14. november 2010 Har ingen gode råd å komme med, men følger spent med på om du får svar. Poden her i huset våkner gjerne i 4-tida, og i aller, aller beste fall kl. 5... Han er straks året og har aldri vært noen sove-baby. De første mnd sov han nesten ikke i det hele tatt (max 8-10 timer i døgnet), så egentlig synes jeg det er til å leve med nå :-) Håper du får mange svar...
snuppene 09 og 11 Skrevet 15. november 2010 #3 Skrevet 15. november 2010 her er det ikke ofte snuppa på 18 mnd våkner så tidlig (så jeg er heldig), men i perioder våkner hun rundt 05.30-06 tiden. noe jeg syntes er for tidlig, merker det på ungen at hun er sur og grinete fram til hun har sovet formidagsluren sin. så det vi gjør her i huset er at vi har bestemt det er natt fram til kl 06.30, og før det kommer man ikke opp av senga (kun om hun er syk). hun klarer ikke å klatre ut av senga (hun har sovepose). når hun våkner tidlig tilbyr jeg henne en flaske lunken melk, slik at jeg vet hun ikke er tørst eller sulten, og så blir hun lagt tilbake i senga (hun er aldri ute av rommet sitt, har stol inne hos henne der hun får melka) sier at det er natta, hun får smokken,gir kyss på panna og går ut. noen ganger blir hun liggene og sutre litt, kansje fram til hun får stå opp kl 06.30, men det må hun heller gjøre.. som regel går det 2-3 netter, og så sover hun lenger på morgenen igjen. kansje mange syntes det er brutalt.. men jeg syntes at det er viktig at ungen min lærer at natt er natt, og at da er man i senga.. hun har ikke vondt av å kjede seg litt heller. og ofte sovner hun etter en liten stund. men har aldri latt henne stå opp kl 5 da, så hun vet ikke om at det går ann. håper du finner en løsning som funker for dere. har venner som er oppe i 05 tiden med sine små, og det virker veldig slitsomt. lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå