-S- Skrevet 13. november 2010 #1 Skrevet 13. november 2010 Har litt lyst å prøve om han tar flaske, med tanke på at vi skal på et julebord i desember. Har tenkt at mamma skal passe han da, og at hun kan gi han et måltid eller to, slik at jeg kan være litt lenger borte.. MEN, jeg er så redd for at han ikke vil ha pupp mer hvis han først har fått prøve flaske! Noen med erfaringer? Er det vanlig at det skjer, eller går det fint å kombinere? Må si at ammingen har gått som en lek fra dag en..
Evigheten Skrevet 13. november 2010 #2 Skrevet 13. november 2010 Siden amminga har gått så bra, er det nok bare å prøve med flaske. Vi prøvde da ho var 4 uker. Ho ble illsint og nekta å spise av flaska, men det var nok fordi det kom for mye melk på en gang. Vi bytta til Aventflaske, og da tok ho den med en gang. Nå får ho flaske en gang i blandt, og har aldri hatt problemer med amming etter flaske
mamman til to gutter Skrevet 13. november 2010 #3 Skrevet 13. november 2010 Det er vel aldri helt trygt, men jeg har ikke hørt om noen som nekter pupp etter å ha fått flaske en gang i blant, kun hos de som får flaske ofte. For å unngå det er det lurt å bruke en flaskesmokk med minst mulig hull. Vi brukte flaske med et hull til vår eldste så lenge han fikk melk på flaske (jeg mener å huske han var ca1år siste gang, jeg sluttet hvertfall å amme når han var ca13mnd). Han yngste tar ikke flaske i det hele tatt, men vi har prøvd både 1, 2 og 3 hull og forskjellige flasker, men han foretrekker uansett puppen...
mandalay Skrevet 14. november 2010 #4 Skrevet 14. november 2010 Ettersom jeg ikke har nok melk, må jeg gi flaske i tillegg til at jeg ammer. Hun har fått flaske og brukt smokk siden hun var 3 uker, og det har aldri vært noe problem. Men jeg har hørt om de som blir sugeforvirra... Tipper det vanligvis går greit. Jeg hadde nok uansett introdusert flaske rundt 2 mnd, nettopp for å ha mulighet til litt "fri" samt et glass vin:-)
Løvetussa Skrevet 14. november 2010 #5 Skrevet 14. november 2010 Min lille har fått flaske ett par ganger i døgnet siden han var tre uker (Nå er han fem uker). Det går helt fint å kombinere flaske og amming for vår del. Har overhode ikke hatt noe problemer med sugeforvirring. Grunnen til at jeg gir han flaske innimellom er at han bruker ca 1,5 time per måltid når jeg ammer han,, så sover han en time før han skal ammes igjen. Gir jeg han utpumpet morsmelk på flaske er han mett på 10 minutter og sover som en stein i tre timer etterpå. Så derfor får han ett par flasker i døgnet så både han og jeg kan få hvilt ordentelig en gang i mellom.
Gjest JuniGull10 og mange drømmer... Skrevet 14. november 2010 #6 Skrevet 14. november 2010 Vi forsøkte første gang når han var ca 2 uker og det gikk kjempefint! Vi forsøker å gi flaske minst en gang i uka, for at han ikke skal glemme hvordan han suger liksom. Jeg har hørt om så mange som tok flaske fint i starten, men som plutselig nektet etter en stund. Jeg har vel hørt om flere av de tilfellene, enn om de som nekter å ta pupp! Så jeg har iallfall gode erfaringer. Det eneste er at han plutselig nektet å ta Avent flaskene når han var 4 mnd. Heldigvis hadde vi en Mam flaske i skapet, så nå har vi 3 i skapet...! :-)
Novadona Skrevet 14. november 2010 #7 Skrevet 14. november 2010 Jeg har en snart 4 uker gammel gutt, og han har fått prøve Medela sin flaske en gang, og da 40 ml. Pupp var ikke noe problem etterpå. Vår amming har også gått veldig fint, han sitter godt på. Lille prinsen min suger også på smokk, avent sin.
-S- Skrevet 14. november 2010 Forfatter #8 Skrevet 14. november 2010 Tusen takk for svar:) Jeg skal begynne denne uka som kommer å prøve litt av og til. Kjenner at det kan bli godt med en "frikveld" snart;)
Gjest Skrevet 14. november 2010 #9 Skrevet 14. november 2010 anbefaler Medela sine flasker! Ikke noe problem med amming og flaske hos oss selv om starten på ammingen var vannskelig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå