Anonym bruker Skrevet 13. november 2010 #1 Del Skrevet 13. november 2010 Etter at sønnen min ble operert, måtte jeg klippe hull fremme i bleien. Mens jeg klippet, drysset det ut et sukkerlignende pulver som blir til små geleklumper når de blir våte. Regner med at dette er et fuktighetsoppsugende pulver, men er dette vanlig å ha i bleier? Noen som vet hva det inneholder? Og kan det være bra for små kropper? Må si jeg ble litt skeptisk. Ungene har aldri fått bleieutslett ved bruk av disse bleiene, men det forklares kanskje av dette pulveret som jeg ikke vet hva er. Det står ingenting på pakkene om dette. Har sendt forespørsel om dette til UNIL som selger dette i Norge. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142555291-first-price-maxi-bleier-med-pulver-inni/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
IVF-mammaer *venter nr.2og3* Skrevet 14. november 2010 #2 Del Skrevet 14. november 2010 Det du har sett er litt av kjemikaliene som brukes ved bleieprodusjon. Man skjønner jo at noe er muffins, når så tynne bleier kan suge opp så mye veske.. Jeg tør iallefall ikke ta sjansen på engangsbleier på vårt barn. Er så mange med fertilitetsproblemer nå for tiden, og det fra den generasjonen som begynte med engangsbleier.. Tøybleier er det tryggeste! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142555291-first-price-maxi-bleier-med-pulver-inni/#findComment-142557908 Del på andre sider Flere delingsvalg…
IVF-mammaer *venter nr.2og3* Skrevet 14. november 2010 #3 Del Skrevet 14. november 2010 Det er forresten sånn kuler i alle bleier, ikke bare i First Price bleier. Det er bare å sjekke. Det ekleste er å fylle en engangsbleie med vann og klippe den i to.. Gjorde det før vi fikk barn, og avgjorde valget ift tøybleier.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142555291-first-price-maxi-bleier-med-pulver-inni/#findComment-142557934 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #4 Del Skrevet 19. november 2010 Ingen bleieprodusenter trykker ingrediensene på pakkene sine. Noe jeg synes alle foreldre burde reagere på, men det er dessverre ikke så mange som gjør. Det betyr også at bleieprodusenter kan endre det kjemiske innholdet når som helst uten at noen får vite om det. Skummelt og ekstremt ekkelt. Det er også veldig vanskelig å få ordentlig svar fra dem, så ønsker deg lykke til SAP (Sodium polyacrylbasert gele) finnes i ALLE engangsbleier, ikke bare First Price. Som du selv oppdaget blir pulveret til små gelekuler når våt. Det er dette som absorberer unormale mengder væske og er ansvarlig for at mange foreldre synes det er ok å ikke skifte på barnet før etter mange timer. SAP drar ikke vekk bare tiss, men også den naturlige fuktigheten som finnes i huden. Kombinasjonen av bakteria fra lite skifting og ingen naturlig fuktighet er grunnen til at huden blir sår og irritert og bleieutslett oppstår. Også smører man på med div. kremer for å da beskytte barnet fra bleien. SAP pulver er ekstremt farlig å puste inn, og burde ikke komme i kontakt med barnets hud, selv om det er vanlig spesielt hvis barnet har brukt bleien i mange timer, at gelekulene har kommet seg ut og ligger på kjønnsorganene. I tillegg til SAP finnes det også blandt annet dioxin fra blekeprosessen, tributyltin, lim, plast (som er seff laget av olje), fluffy tremasse og papir. Finnes masse informasjon på nettet om innholdet i engangsbleier, noe som var helt avgjørende for vårt valg av tøybleier. Bare lukten av engangsbleier skriker kjemikalier.. Dessverre så blir ofte sånne innlegg en 'for og imot tøybleier' debatt istedenfor at foreldre som velger å bruke engangsbleier begynner å kreve mer informasjon, bedre, tryggere produkter og blir mer opplyst om hva det faktisk er de bruker på babyen sin, og ikke bare velger en pakke bleier fordi den er billigst eller best markedsført... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142555291-first-price-maxi-bleier-med-pulver-inni/#findComment-142579708 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå