Gå til innhold

Når pumper dere dere??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lyst til å pumpe meg litt, men jeg ammer rimelig ofte, og jeg vil jo ikke feks pumpe rett før amming, da vil jo ikke mini få det han skal ha...? Hvordan gjør dere det?

Min er 9 dager bare, så det er jo ingen hast da, og ammingen blir jo litt sjeldnere etterhvert, men jeg skulle gjerne hatt en "burk" eller to i fryser'n snart.

Og så er det vel best å bare gi med kopp i tilfelle (og ikke flaske), sånn i starten? Blir jo bare en sjelden gang han ikke vil få pupp - hvis jeg drar i stallen og han blir sulten før jeg er tilbake osv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pumper rett etter første måltid om morgenen. Da har jeg mest melk, og det er en stund til ho er sulten neste gang.

Spiser oftere om kvelden :)

Skrevet

Kvelde, rett før jeg legger meg. Da er det en stund siden han spiste kveldsmat + en stund til nattmat = nok melk til á fylle opp et glass :-)

Skrevet

Så tidlig så er det jo ikke noe system på ammingen, så da er det vanskelig å vite når det er lurt å pumpe. Etterhvert vil det bli litt mer system på ammingen og stort sett sjeldnere amming på natta og da er det lettere å finne tid til pumping. Jeg har med begge mine pumpet den dagen melka virkelig begynte å komme, rett og slett fordi jeg ikke har taklet sprenget jeg fikk da (selvom det ikke er anbefalt fordi det kan stimulere til mer produksjon har det hjulpet meg mye). Etter det har jeg ikke pumpet meg noe før de har spist mindre på natta.

Med første pumpet jeg stort sett på morgenen. Da ammet jeg fra den ene puppen og pumpet fra den andre etterpå. Det har ikke fungert med han yngste fordi han stort sett alltid tømmer begge puppene når han spiser, så med han har jeg pumpet meg rett før jeg legger meg. Ettersom han tidlig begynte å sovne rundt kl19, så er det da lenge siden han har spist og stort sett har han ikke våknet for å få mer mat før det er et godt stykke ut på natta.

Skrevet

Jeg pumpet en times tid etter første amming på morgenen, og før jeg gikk og la meg på kvelden. Det er vel stort sett morgenen som anbefales, fordi man gjerne har et overskudd av melk da.

Gjest JuniGull10 og mange drømmer...
Skrevet

Hadde jeg vært deg, så hadde jeg pumpet litt etter hvert måltid. Det kan bli en god porsjon iløpet av dagen. Jeg syns også det var veldig vanskelig å finne tid til å pumpe i starten.

Vi skal snart introdusere fast føde for fullt her, så jeg driver å lager et lager i fryseren som jeg skal bruke i maten. Da pumper jeg ut når han tar den første formiddagsluren sin. Da får jeg stort sett ut 100ml. Jeg håndpumper og opplever at jeg får ut mye mer når jeg håndpumper.

Vi ga flaske etter ca 2 uker og har forsøkt å gi flaske ca 1 gang i uka, sånn at han ikke skal glemme sugeteknikken. Mange anbefalte oss kopp, men han tok puppen bra og smokken bra på første sekund, så var ikke redd for å forsøke oss på flaska.

Skrevet

Jeg pumper meg nå etter hver 2. amming. Vesla sover gjerne 6 timer sammenhengende på natta nå, og når hun da skal ha "frokost" så går det slag i slag i slag i 4 timer etterpå med amming, raping, gulp,bleieskift,amming igjen etc. Hun tar på en måte "igjen" at hun sov over ei økt på natta. Så jeg får pumpet ut minst etter morgenmaratonet.

Skrevet

6 timer?? Heldiggris! Her er det Max to, og fra 4-5 tida nesten ikke søvn i det hele tatt da hun vil ligge på meg...

Her blir det lite pumping, hun har 1 lang soveperiode på dagen men jeg vet aldri når, så når hun først har sovet en stund tør jeg ikke pumpe da jeg er redd hun sjal våkne og være sulten. Så nå sitter jeg med brystspreng og er redd for produksjonen og venter på at hun skal våkne. 5 timer siden amming på høyre side...

Skrevet

her pumpes det på morgenen, virker som om det er mest melk da. har ikke pumpet idag da siden mini hadde spisemaraton i natt og puppene rett og slett virket litt utmattede :)

Skrevet

Jeg bruker å ta en runde før jeg legger meg på kvelden! Han sover natten gennom så da fungerer det bra for meg!

Skrevet

..når den eldste jenta mi var like gammel som lillesøster sov hun rundt, fra 20 til 08... det var luksus med bismak det! (melkesprengte pupper og pumping x 2 mens hun soooov og soooov...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...