lisasmurf med 2 herlige små Skrevet 13. november 2010 #1 Skrevet 13. november 2010 Noen andre som har opplevd dette? Han fikk bare 60 ml, ville bare teste. Han sovna godt etter det, men da han våknet spydde han som en gris. Det gav seg ikke før hele magen var tømt. Han ble seg selv igjen etter 15 timer. Gullet er snart 3 mnd og fått mm hele tiden..
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 13. november 2010 #2 Skrevet 13. november 2010 hmm, har han storesøsken eller har han vært i kontakt med andre barn/ voksne utenfor familien, ville jeg nok kanskje holdt en knapp på at han har blitt smittet av et magevirus, og at det ikke skyldtes NAN´en i seg selv...?
lisasmurf med 2 herlige små Skrevet 13. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 13. november 2010 han har en storesøster på to som går i bhg. Men hun har ikke vært no dårlig.. men kan jo sef ha vært no sånt, som vi har vært litt mer immune mot. Søstra reagerte faktisk på samme måte da hun var baby.. hun var bare en mnd da vi prøvde. Hun har fått påvist kraftig melkeallergi i ettertid. Mye mulig han har det også, men hun var dårlig mye lenger etterpå, vi var på sykehuset i et døgn og greier. Hadde kanskje håpet at lillebror slapp allergien...
Turbojenta og lillesøster Skrevet 13. november 2010 #4 Skrevet 13. november 2010 Har hørt fra flere at det kan være vanlig at de kaster opp når de har fått mme hvis de er vant med mm, noe med at mme er mye sterkere for magen enn mm er og ikke alle små tåler dette.
Gjest Skrevet 13. november 2010 #5 Skrevet 13. november 2010 Mitt barn kaster også opp av NAN 1 kjøpt på butikk. Hun tåler NAN HA1 kjøpt på apotek. (Jeg nevner butikk/ apotek her for lettere å skille disse to typene. Det toklitt tid før jeg selv forsto at det var forskjell på dem). Denne skal visstnok være mildere mot magen. Collett mme skal vistnok også være fin for de barna som reagerer på NAN kjøpt i butikk.
sthans Skrevet 13. november 2010 #6 Skrevet 13. november 2010 Nan er basert på kumelk, som kan være veldi tungt fordøyelig når de er helt små. Min spyr som en gris når han får i seg noe med kumelk - via mm eller direkte via mme. Finnes, som nevnt over, alternativer på apoteket. Nutramigen er ikke basert på kumelk, men smaker drit - så lykke til med den ;-) jeg pumper inntil videre og håper han vokser det av seg (skal teste for intoleranse til uka).
lisasmurf med 2 herlige små Skrevet 19. november 2010 Forfatter #7 Skrevet 19. november 2010 Thuva var så allergisk mot melk at hun reagerte på nutramigenen også.. det er visst noen spalta kumelk proteiner i den, men er visst bare de med ekstrem allergi som reagerer. Hun er heldigvis ikke sååå allergisk lenger. Jeg har ikke nok melk til å pumpe så mye, så hadde vært greit å kunne bruke erstatning hvis jeg skulle på kino eller no.. Dessuten har vi sliti litt med nattesoving, men det bedra seg når jeg bare gav mat en gang i timen fra 19 og til han legger seg 23. Lykke til med testene, sthans! Eller nå har du kanskje vært der?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå