velsignet med to Skrevet 13. november 2010 #1 Skrevet 13. november 2010 Trodde jeg skulle ha fått mensen innen nå jeg... Fødte i slutten av juni. Etter første fødsel fikk jeg mensen igjen etter ca 2 mndr. Hadde en blødning i midten av september som jeg trodde var mensen, men nå er det altså to mndr. uten blødninger så jeg begynner å lure.... Vil få den snart så jeg kan få satt inn spiral!
MissVaiper Skrevet 13. november 2010 #2 Skrevet 13. november 2010 Du trenger ikke å ha fått mesen tilbake for å få satt inn spiral. Er bare det at om den blir sat inn da så er den så sikker som den skal være fra dag 1, istedenfor ca 1 uke etter. Det kan jo gå opp til 1 år etter fødsel før du får tilbake menstruasjon, men det kan jo være litt risikabelt å vente til da. Jeg fikk satt inn spiral (kobber) ca 8 uker etter fødselen, og har ikke fått tilbake mensen nå 11 uker etter fødselen.
velsignet med to Skrevet 13. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 13. november 2010 Å? Ble henvist til gyn. for spiralinnsettelse, fikk brev fra dem om at jeg må ta kontakt første dag av nesten mens for å få time 4-7 dag etter det, for å sette inn. Men da skal jeg jaggu høre med gyn om han ikke kan sette inn spiral selv om mens ikke er kommet ennå! :-) Er risikabelt å vente så lenge ja, har nok med de to jeg har nå noen år enda tenker jeg ;-)
Gjest Skrevet 13. november 2010 #4 Skrevet 13. november 2010 Livmor munnen er noe mykere rett etter menstruasjon og det er da lettere å sette inn en spiral. Dedrfor ønsker gyn at du tar kontakt igjen ved menstruasjon.
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 14. november 2010 #5 Skrevet 14. november 2010 Gutten min har snart 1-årsdag, og jeg har ikke fått igjen mensen. Så det kan bli lenge å vente, ja... Jeg fikk spørsmål om spiral på 6-ukerskontrollen. Tror ikke man skal være nødt til å vente på tante rød.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå