Gå til innhold

Hvooor blir mensen av...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trodde jeg skulle ha fått mensen innen nå jeg... Fødte i slutten av juni. Etter første fødsel fikk jeg mensen igjen etter ca 2 mndr. Hadde en blødning i midten av september som jeg trodde var mensen, men nå er det altså to mndr. uten blødninger så jeg begynner å lure.... Vil få den snart så jeg kan få satt inn spiral!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger ikke å ha fått mesen tilbake for å få satt inn spiral. Er bare det at om den blir sat inn da så er den så sikker som den skal være fra dag 1, istedenfor ca 1 uke etter. Det kan jo gå opp til 1 år etter fødsel før du får tilbake menstruasjon, men det kan jo være litt risikabelt å vente til da. Jeg fikk satt inn spiral (kobber) ca 8 uker etter fødselen, og har ikke fått tilbake mensen nå 11 uker etter fødselen.

Skrevet

Å? Ble henvist til gyn. for spiralinnsettelse, fikk brev fra dem om at jeg må ta kontakt første dag av nesten mens for å få time 4-7 dag etter det, for å sette inn. Men da skal jeg jaggu høre med gyn om han ikke kan sette inn spiral selv om mens ikke er kommet ennå! :-) Er risikabelt å vente så lenge ja, har nok med de to jeg har nå noen år enda tenker jeg ;-)

Skrevet

Livmor munnen er noe mykere rett etter menstruasjon og det er da lettere å sette inn en spiral. Dedrfor ønsker gyn at du tar kontakt igjen ved menstruasjon.

Skrevet

Gutten min har snart 1-årsdag, og jeg har ikke fått igjen mensen. Så det kan bli lenge å vente, ja... Jeg fikk spørsmål om spiral på 6-ukerskontrollen. Tror ikke man skal være nødt til å vente på tante rød.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...