Gå til innhold

Hva slags sag trenger man for å kappe en benkeplate?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg gjorde det en gang med en helt vanlig håndsag, ble sånn passe pent. Sist jeg gjorde det, fikk jeg en venn til å bruke sirkelsag (som jeg hadde lånt) men da var riktignok benkeplaten ikke på benken (gjorde det på verandaen).

Om jeg skulle gjort det igjen for hånd ville jeg brukt enten en manuell eller en elektrisk stikksag og så pusset over sårkanten etterpå og limt på ny kant på enden.

Gjest Sekretøsa

takk for tips! :)

Har nemlig et bittelite kjøleskap på kjøkkenet, som er "under" benkeplata (om du skjønner). Det vil jeg ha fjernet, for å sette inn det store kjøleskapet. Så sånn sett er ikke enden så viktig, da jeg kan legge en list av noe slag der. Men gubben er redd for at det blir stygt. Den er jo relativt tykk også, benkeplata...

det lønner seg å vatre opp, og sette en teip over, da er det lettere å kutte.

mannen sier her at, håndsag,sirkelsag,rotterumpe kan brukes.

men lett er det ikke å få det helt fint inntil veggen. ( vist nok)

men du kan få en sånn slags list, til å lipe på sårkanten på plata, så ser det ikke fult så ille ut.( om du skjønner)

Annonse

Gjest Sekretøsa

Sirkelsag kommer vel ikke helt innat veggen, men klart, den biten som er igjen da kan jo taes med stikksag....

Det er ikke sååå nøye hvorvidt den kanten blir helt perfekt eller ei, da vi skal ha kjøleskapet på enden, og kan heller legge en list der, eller noe...

Men da satser vi på stikksag, tror jeg. Med et himla kraftig blad! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...