Gå til innhold

Noen her med store og matglade barn? :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønsker gjerne å høre fra dere.. Min jente er over 13 kilo nå, hun er blitt ganske lang. Spiser godt.. Hun fyller to år i Januar.

Noen flere med store barn? Greit å høre at ikke bare min jente er matglad :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehehe min (gutt riktig nok) er hvertfall 12 kilo (kontroll i neste uke) å faktisk nettopp fyllt 1 år. Spiser som en hest hele dagen å er kjempeglad i mat. Syns det er kjempegodt at han har såpass matlyst. Slipper å bekymmre meg ved sykdom/dager der han nesten ikke spiser. Veldig få av disse men uansett. Han er ganske passe lang til vekta, vil heller si han er kompakt (bred over skuldrene etc), enn bare tykk (såååå feil å bruke det ordet på en baby men i mangel av noe annet).

Skrevet

Gutt her også. Blir 2 i slutten av mars. veide 12,5 for ca 1 mnd siden og 85 cm lang. Spiser alt han blir tilbudt, og mye av det. Foreløpig rekord på brødskiver er 5 stk til lunsj på barnehagens turdag her i forrige uke. Synes det er en velsignelse å ha et barn som spiser!

Skrevet

Jeg har en relativt normal/tynn gutt som var 11 kg på 15 mnd kontrollen. Ville bare si at du skal være glad for at hun har litt ekstra. Sønnen min hadde omgangssyke i nesten 2 mnd og var så tynn som ei flis. Var grusomt! Han spiste seg opp igjen da, men skulle ønsket at han hadde litt mer å gå på ;-)

Kos dere med sunn og god mat og vær glad for matlyst, den kan komme og gå ;-)

Skrevet

Vesla er også veldig glad i mat og var bikket 11 kilo på 15 mnds kontrollen. Hun er ikke så lang da, bare 77 cm, men det pussige er at hun ikke ser så kjemperund ut til tross for at hun er ganske tung i forhold til lengden sin. Hun spiser og spiser, men jeg tenker at så lenge det er sunn mat hun spiser, så må hun jo bare få lov til det. Er glad hun er nærmest altetende og lett å få i mat, er ikke så gøy når de er finspiste heller.

Skrevet

Kjekt å høre fra andre foreldre som har barn med god matlyst :) Synes jeg leser mest om mange som har tynne barn og som ikke spiser.

Heldigvis spiser vi sunn mat i ukedagene, og vesla får smake kjeks i helgene hos mommo. Eneste hitttil som ikke har falt i smak er kokt egg! Alt annet spiser hun. Når hun er mett sier hun " Mamma god mat" :- )

Skrevet

Syntes ikke det hørtes så mye ut, blei egentlig litt overrasket hehe. Sønnen vår er 14 mnd og veide 12kg på 12 mnd kontrollen, syntes ikke han er SÅ stor, ikke som han var da han var litt yngre =)

Skrevet

Husker ikke hva jenta vår veide, men hun var rundere enn en del av sine jevnaldrende opp til hun var 3 år. Spiste alt som ble servert, var veldig kjekt å ta henne med på besøk og på restaurant. Nå er hun snart 3,5 og det siste halve året er hun dessverre blitt mer kresen, men håper det er en fase slik alle sier.

Nå ser hun ikke større ut enn sine jevnaldrende lenger :-)

Skrevet

Frøkna her har akkurat fylt året. Men spiser det hun får servert, og enda litt til.. :) Vi sier hun er som en dårlig trent hund til tider. For så fort noen andre rundt henne finner seg noe å spise så er hun der og skal smake.

Godt å ha ei snuppe som spiser sier jeg, og sier som Alva over her at så lenge det er sunn mat hun spiser så får hun bare lov til å spise.

• 2 uker senere...
Skrevet

Min gutt var på 1 års kontroll i går.Veide 13,6 kg og 82.5 cm..stor gutt!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...