Nurketmitt **Høygravid** Skrevet 13. november 2010 #1 Skrevet 13. november 2010 Det mest av utstyret begynner å komme på plass, men jeg har ikke kjøpt noe kremer, oljer etc. til stellebordet. Hva har dere kjøpt? Noen merker som er bedre enn andre?
silla g07,j11 (fødeklar!!!) Skrevet 13. november 2010 #2 Skrevet 13. november 2010 Det er litt opp til deg selv hva du mener er viktig og ikke minst riktig selv har jeg satset på svanemerkede stelle produkter som skal være sensitive. Jeg har brukt derma babyline og den er jeg veldig fornøyd med. Jeg har Vaskekluter (de bør tåle 60 - 90 grader i vasketemp) Rene kompresser mesoft som kjøpes på apoteket. De er engangs og supre til vask av øyen, navlestump og til bleieskift. Baby olje som er super til bleieskift i nyfødt perioden fordi avføringen er veldig olje aktig og vanskelig å vaske bort i starten men oljen løsner og smører samtidig. Zinksalve som er fin å bruke på natten, og når stumpen er rød/sår fordi zink roer rødhet og sårhet samt lager en beskyttende barriere mellom huden og urin/avføring som da forebygger sårhet. Sterilt saltvann (drop it som er små flasker med 2ml i hver det er nok til å vaske øyne og navlestump og kan brukes til nesedråper ved tett nese). Hånd sprit som er super når bleier skal skiftes og vasken er langt unna eller ikke er tilgjengelig. Baby shampo og baby badesåpe til vask av hår og kropp. Hvis man bader hver kveld er ikke såpe nødvendig hver dag olje er et godt alternativ noen ganger så ikke huden tørker ut og babyen får eksem.
juliogjuleprinsesse Skrevet 13. november 2010 #3 Skrevet 13. november 2010 Om du har lyst til å teste noen herlige produkter, har vi vært veldig fornøyd med Motherlove sine. Jeg har kjøpe de på en nettbutikk som heter Heibaby vi har brukt bleiesalven og den grønnesalven (som virker til alt) mye Ellers har jeg brukt noen gravidprodukter derfra, og brystkrem, for å lindre sårheten... Ellers har jeg også vært svært fornøyd med Doktor Greve sine produkter. Men jeg synes den bleiesalven vi har hatt fra motherlove eller mothercare (ble litt usike rher nå) har vært utrolig mye bedre! Ellers synes jeg silla over her hat fått med seg det aller aller viktigiste En god oversikt der ja (vi har som jeg har skrevet før, hatt glede av hvite kluter fra princess etc, som har fargede kanter. Vi har hatt blå kant til rompe og rosa til ansikt.. .Kjekt å ha et system på slik, selv om klutene vaskes "hardt" )
Puppemamma Skrevet 14. november 2010 #4 Skrevet 14. november 2010 I følge mine venninner har man ikke bruk for stort annet enn babyolje og zinksalve i starten. Jeg har selv hentet gratispakker fra rimi, apotek1 og ett sted til og fått masse fine prøver på babyprodukter som helt sikkert kommer til å holde en ganske lang stund ettersom jeg har flere av hver type ting Men har også vært på salg på apoteket og kjøpt diverse kremer, shampoo osv men dette får jeg nok ikke bruk for før om leeeenge, men tenkte jeg like greit kunne passe på når det var salg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå