indigo25 Skrevet 13. november 2010 #1 Skrevet 13. november 2010 Lurer på hvorfor jeg fikk drypp intravenøst i 1 døgn etter keisersnittet mitt? Vil ikke kroppen produsere det selv, selv etter ks og er det vanlig å få det? Noen som vet?
Mor Løvehjerte Skrevet 13. november 2010 #2 Skrevet 13. november 2010 Det er jo et riestimulerende hormon som gis under fødsel, men du kan ha fått det for å stoppe blødninger. Blødde du mye?
Mor Løvehjerte Skrevet 13. november 2010 #3 Skrevet 13. november 2010 Eventuelt at du hadde stor blødningsfare?
indigo25 Skrevet 13. november 2010 Forfatter #4 Skrevet 13. november 2010 blødde 400 ml og det er ikke uvanlig mye tror jeg. Kan det være for å få livmora til å trekke seg sammen, hadde ihvertfall mye etterrier de to første døgn etter kset... hmmm..lurer på dette altså
Mor Løvehjerte Skrevet 13. november 2010 #5 Skrevet 13. november 2010 Ja, det er jo nettopp det Oxytocin gjør; får livmora til å trekke seg sammen. Hadde jeg vært deg, så hadde jeg ringt og spurt enten der du fødte eller hos jordmora du gikk til på svangerskapskontroller.
Nikamo Skrevet 13. november 2010 #6 Skrevet 13. november 2010 Antagelig fikk du det for å sette igang melkeproduksjonen - oxytocin har bl.a. ansvaret for dette også Og det er jo en kjent sak at man ofte får melken litt tregere i gang etter KS...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå