Alice__ Prinsen kom 12.01-11 Skrevet 13. november 2010 #1 Skrevet 13. november 2010 Noen her som har opplevd det, og kan beskrive litt for meg? Bekymret for at jeg kanskje har fått det, men er så usikker. Når bør man kontakte lege? Av symptomer har jeg hevelser i bena, hodepine, veldig rask vektoppgang fra forrige sv.skaps kontroll.
Gjest Skrevet 13. november 2010 #2 Skrevet 13. november 2010 Hei. Jeg hadde det forrige svangerskap, ble lagt inn og etterhvert satt igang. Merket egentlig ingenting selv, men ble oppdaget på vanlig kontroll (høyt blodtrykk og protein i urin). De symptomene du beskriver kan høres ut som sv.skapsforgiftning, så jeg ville nok tatt en tur til legen med urinprøve og for å måle bt for sikkerhets skyld. Det er ikke å spøke med!!
Alice__ Prinsen kom 12.01-11 Skrevet 13. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 13. november 2010 Jeg var på kontroll tidligere i uka, men JM mente det ikke var noe feil å finne på urinprøven, selv om jeg har hatt symptomer en stund. Får vel ta meg en tur til legen på mandag, bare for sikkerhets skyld. Blir så bekymret når jeg leser om fosterdødlighet og slikt! Er 30 uker på vei nå, så!
Gjest Skrevet 13. november 2010 #4 Skrevet 13. november 2010 Forstår det. Men dersom du ikke har utslag på urin og blodtrykket ikke er over 140/90 så kan du nok ta det med ro. Men dersom du har blitt verre etter kontrollen hos jordmor så bør du kontakte lege er mitt råd. Jeg blir ekstra fulgt opp denne gang, og selv om jeg ikke har noen symptomer på svangerskapsforgitfning enda (heldigvis) så er jeg allerede delvis sykemeldt fordi legen vil unngå at det skjer igjen. Den beste medisinen om man begynner med disse plagene er ro og hvile, så prøv å slappe av... Men som sagt, om blodtrykk og urin er fint så bør du nok ikke bekymre deg. Mange plager som er en naturlig del av svangerkskapet også. Lykke til
Alice__ Prinsen kom 12.01-11 Skrevet 13. november 2010 Forfatter #5 Skrevet 13. november 2010 Sant nok! Har blitt værre og værre de siste dagene, så jeg ringte legevakta, og skal inn for å sjekke om det er noe galt! Bedre å være på den sikre siden!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå