Gå til innhold

Hvilken MME er det ekspertene anbefaler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nan er jo den mest "kjente" MME. Men er den best?

Hva er det ekspertene mener?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener du ekspertene her på DiB? He he.

Det er vel litt avhengig av barnet. Collette har vist seg at er litt mildere for magen for noen barn enn Nan mens noen må til med den fra apoteket pga magen til barna.

Skrevet

ekspertene anbefaler jo morsmelk, så skjønner ikke helt spørsmålet ditt... har du smakt på morsmelkerstatning eller? ikke rart de ungene som får mme, gulper masse

Skrevet

Hehe, mente de virkelige ekspertene :P

Hvem anbefaler de til nyfødte egentlig?

Til kommende storebror brukte vi litt HIPP og litt NAN. Husker han ble litt uvel av NAN. Men hvem inneholder det "beste" på en måte? :P

HI.

Skrevet

Du SKJØNTE ikke hva jeg mente nei... Neivel!

Jeg spurte hvilke av MME de anbefaler, jeg VET de anbefaler morsmelk fremfor MME,

HI.

Skrevet

De anbefaler at man velger en som fungerer godt for beibien. De anbefaler ikke en type foran en annen, alle er gode.

Skrevet

18:45, ekspertene anbefaler at du leser spørsmålet en gang til og om du ennå ikke forstår så hopp over til et innlegg som passer din forståelse bedre :)

Skrevet

Skulle det vise seg at babyen reagerer på kumelk anbefalte vår barneallergilege en som het Althera.

Ikke Nutramigen som apoteket påstår er bra nok, er kumelk i den.

Ellers prøv deg frem litt.

Første her levde godt på nan.

Skrevet

Såvidt jeg vet er det ikke gjort noen test av typene opp mot hverandre, og de inneholder omtrent det samme alle sammen så du skal nok ikke bekymre deg for om du gir ungen din "feil" type.

Jeg ønsket å bruke Collett sin, fordi den er norsk. Handler for meg litt om å støtte norske produsenter og med tanke på miljøet er det "kortreist" mat.

Jeg ønsket å styre unna Nestle pga boikotten mot dem (uetisk markedsføring som gjør dem ansvarlige for mange barnedødsfall i uland). Skal imidlertid nevnes at de visstnok har gått bort fra dette nå.

Men slik gikk det ikke, babyen min hadde en veldig følsom mage og det eneste som fungerte var NAN HA1. Så da fkk boikott være boikott....

Skrevet

vet ikke hva ekspertene sier men jeg har prøvd nan og småfolk, babyen merker ikke forskjell men det pulveret fra småfolk er så ekstremt mye vanskeligere å blande, og umulig å få oppe flaska uten å søle. det er mer som melis i konsistens hvis du forstår.. mens nan sin gikk "som en lek"

Skrevet

Babyen vår fikk vondt i magen av Nan, og gulpet med skikkelig ekkel spylukt av Småfolk.

Hos oss var det Hipp som funket.

Ellers er de veldig like alle sammen, med unntak av de som er spesielt laget for barn med intoleranse (som vi ikke har brukt).

Skrevet

Takk for svar alle sammen :)

Er vel bare å prøve seg litt frem igjen da :)

HI.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...