Mamma`N Skrevet 13. november 2010 #1 Skrevet 13. november 2010 har en gammel stellemadrass som er sprukket opp litt her og der...tenkte trekke den om med voksduk...så en slik artikkel i GRAVID for ikke lenge siden. er det noen som har noen tips/råd ang dette? tenkte i tillegg sy "trekk" av håndkler som er raskt og enkelt og slenge i vaskemaskinen...... har bare 25 dager til termin så tenkte vel egentlig få denne skrotten i gir:) takknemlig for tips/råd:)
gugg Skrevet 22. november 2010 #2 Skrevet 22. november 2010 Hei! Har samme tanker her:) Men litt bedre tid på meg:) Aner ikke hvordan jeg skal gripe det an, men må vel bare sette meg ned med madrassen og voksduken for å få løsningen jeg venter på. Håper noen kan svare deg, for det ville hjulpet meg også) Lykke til!
Not a quitter ♥ mamma til to♥ Skrevet 22. november 2010 #3 Skrevet 22. november 2010 Skal selv sy nytt trekk til min stellemadrass fordi den er helt åpen i ene enden og har et ufyselig trekk Jeg skal ta bakdelen på trekket som er nå, den delen er helt hvit, og legge som liggedel på matten. Sidestykkene og alt annet syr jeg av et lys blått stoff som tåler vask. For å kunne ta inn og ut skummen skal jeg sy baksiden som overlappende åpne stykker slik at jeg kan lure inn og ut de tre skumdelen madrassen består av. Jeg kommer til å bruke delene som er på nå som mal for den jeg skal sy, klipper bare forsiktig av langs "sømmene" slik at jeg får en brukende mal også legger jeg på sømrom rundt. Nå er ikke tanken nett nå og ha noe festing til matten, men om jeg ønsker det så kommer jeg til å sy på noen striper med borelås i matten slik at jeg på den måten kan feste den til underlag (egentlig selvhektende borelås).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå