Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #26 Skrevet 19. november 2010 Det er egentlig ikke tåpelig pr se, men vitner om en åpenbar mangel på kunnskap om fysikk.
Galskapens overhode Skrevet 20. november 2010 #27 Skrevet 20. november 2010 3 år i januar: han sitter vendt forover. Vokste fort ut av besafe-setet sitt.. selene ble for korte. Han er nå ca 102 cm og 20 kg.
frøet76 Skrevet 2. desember 2010 #28 Skrevet 2. desember 2010 Hold fast på din vurdering av bakovervendt for ditt barn. Jeg må si at det er trist at folk fortsatt ikke har skjønt at bakovervendt er det absolutt tryggeste for de minste barna. Det er forsket mye på dette, og det er tull at ny forskning skal kunne tilbakevise dette faktum. Her kommer vi til å bruke bakovervendt leeenge ennå. Min datter er 2 år. Og selv om hun er lang, og må bøye beina litt, så tåler barn dette utmerket. Har solgt bilstoler selv, så dette har jeg lært i min jobb. Små barn er mye mykere enn oss, så man kan ikke sammenligne med seg selv. Selv om det ser ukomfortabelt ut, så trenger det ikke være så ille. Alternativet i en kollisjon er da mye verre... Skulle ønske folk kunne bruke hodet, og ta til seg informasjon. Trygg Trafikk må på banen i mediene, og opplyse folk om nødvendigheten av bakovervendt kontra forovervendt, for barn under 4 år!
lille sprelle Skrevet 2. desember 2010 #29 Skrevet 2. desember 2010 enda en sånn tråd.... bakover 2,5 år
**Lykke** Skrevet 3. desember 2010 #30 Skrevet 3. desember 2010 Jenta vår er 2.5 og sitter selfølgelig bakovervendt, jeg venter nr to med termin 14 før eldste sin bursdag, så her blir det bytting når nr to er ett år (og eldste mann da altså er ganske nøyaktig 4)
melke-q Skrevet 7. desember 2010 #31 Skrevet 7. desember 2010 Her ser dere noen fine eksempler på barn over ett år i bakovervendte seter Det står hvilken bil setet er montert i, og hvilket sete. Man kan hvis man vil! (Men ikke i en Fiat 500) http://www.tryggtrafikk.no/Bildeserie+-+barn+over+ett+år+bakovervendt.b7C_wJfW2D.ips
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2010 #32 Skrevet 28. desember 2010 Begge mine gutter sitter bakovervendt i hovedbilen. I bil nr to sitter de i fremoervendte seter pga plassmangel.Heldigvis skjelden vi må ha de i den bilen Nå er eldstemann 2,5 år, 1 meter lang og 17,5 kilo. Så må nok snu han til sommeren tenker jeg, han klager endel på ubehag på lengre turer.
Knøttefrøken Skrevet 28. desember 2010 #33 Skrevet 28. desember 2010 sønnen min sitter bakovervendt. i et Britax Freeway/ HIway (husker ikke helt hva det heter) sete. han er ca 1m og 15kg. skal sitte bakover til han er 4 hvertfall. vi tar av støvler på lengre bilturer, han har god plass enda. Vi kjører 04mod mondeo stv
laroos Skrevet 29. desember 2010 #35 Skrevet 29. desember 2010 Eldste på 2,5 år sitter bakovervendt ja, og vi vil ha ham sånn lenge ennå. Men vi må faktisk ha ny bil når lillebror vokser ut av maxo-cosien om vi vil at begge skal fortsette å sitte bakovervendt. Vi har en stor stasjonsvogn, men med to bakovervendte seter blir det rett og slett ikke plass til føreren av bilen vår (og passasjersetet foran er jo allerede grusomt trangt å sitte i selv for meg som har ganske korte bein)... Så hvis vi ikke hadde hatt råd til å bytte bil til sommeren, så måtte vi faktisk ha satt storebror framover. Det trenger ikke være uvitenhet som gjør at mange setter ungene forover heller - det kan faktisk være økonomi...
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #36 Skrevet 29. desember 2010 min gutt sitter bakovervendt.. han er 2 år og 8 mnd... datteren min satt frem til hun var 3 år og 9 mnd...
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2010 #37 Skrevet 30. desember 2010 Sitter bakovervendt enda, 2 år og 3 mnd, men jeg lurer på å snu han rett og slett fordi vi kun kjører i byen, og de aller aller fleste trafikkulykker som skjer her er påkjøringer bakfra, og da er det jo tryggest å ha dem vendt forover.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå