Gå til innhold

2 bankende hjerter <3 Dere som har vært på tidlig ul,kan dere se hit litt? :)

SuperMoM <3

Anbefalte innlegg

Var på ultralyd i går.

Det var egentlig pga at jeg hadde planlagt abort,men jeg hadde veldig stor tvil på om jeg ville det i det store og det hele.

Jeg trodde egentlig jeg venta tvillinger,så jeg spurde.

De ville ikke svare meg,så sant jeg ikke var usikker. Og det var jeg,men de kunne ikke si noe til meg om noe!

Gikk inn og kledde på meg og skulle ut igjen for å skrive under på papirer.

Såg ultralydbilde låg der og såg en og så var det vanskelig å se resten,siden ikke hele bildet låg fremme,men såg en skygge i tillegg.

Kom inn til legen og hun spurde om jeg var sikker på at jeg ville vite,og jeg svarte ja..

Joda,der var 2 der inne.

Jeg knakk sammen og begynte å gråte.

Fikk beskjed om at selv om jeg skrev under papira så slapp jeg å ta abort.

Og jeg kommer ikke til å gjøre det!

Menne..

Det jeg lurer på..

Når man har sett hjertelyd på begge 2 i uke 7+2,og de er begge like store. Og de ligger i hver sin "plommesekk".

Hvor stor sjanse er det for at det går bra da?

Har jo hørt at det er så stor risiko med tvillinger,og ble jo veldig bekymra over det hele :s

Er det mange som har vært på ultralyd så tidlig og det har gått bra med?

Fortsetter under...

Hei.

Først og fremst; gratulerer! Også håper jeg du er glad for det valget du har gjort.

Jeg var også på tidlig ultralyd, i uke 7, grunnen til at jeg fikk ultralyd var store smerter, jeg trodde jeg var i ferd med å miste den ene jeg visste at jeg ventet. Sjokket og etter hvert gleden var derfor stor da det viste seg å være to og ikke en baby der inni, grunnen til smertene var bare at alt vokser fortere. Mine to jenter ligger i hver sin sekk, og har hver sin morkake, dette skal være en fordel har jeg blitt forklart. Jeg er nå i uke 43, må innrømme at dette svangerskapet har vært tyngre enn mine to tidligere, men man må kjenne sine begrensinger og lytte til kroppen.

Masse lykke til!

Måtte nesten smile litt når jeg leste det her for det er eksakt det samme som skjedde meg. Var inne på sykehuset her jeg bor til tidelig ul da jeg var 9 uker på vei. Grunnen var fordi jeg vurderte abort selvom jeg absolutt ikke ville. Fikk beskjed om at det var to og jeg bestemte meg på sekundet at jeg ikke ville klare og gjennomføre en abort.

Mine tvillinger har hver sin morkake og ligger i hver sin fostersekk. Hvor stor % sjangse det er for abort aner jeg ikke. Men er sitter jeg 27+1 uker på vei med en sprellende gutt og en sprellende jente i magen :).

Jeg var også på tidlig ultralyd ca uke 8, men da fordi jeg ville ha bekreftet at jeg var gravid. Var hjemme med minstemann på 1 i ulønnet permisjon et par måneder og var lite lysten på å hive ham til dagmamma hvis det ikke var nødvendig (altså for å ha rett på svangerskapspermisjon denne gangen også)

Innrømmer at jeg ble nokså sjokkert. Nr 4 som jeg lurte på om ville bli i meste laget var plutselig både nr 4 og 5. Og de fire siste på 3 1/2 år er intenst, eldstemann er heller ikke mye eldre. Men angrer på ingen måte nå, vi synes bare vi er kjempeheldige

Mine har også to av alle sekker osv. Tror risikoen er lavere for dem generelt, men det er en høyere risiko for at noe kan gå galt i de første 11-13 ukene.

Nå er jeg snart 36 uker på vei, og holder jeg dem inne i et par dager til blir det nok foreldrepenger..

Jeg sitter her med to herlige jenter på ni mnd. De ble født i uke 37, sunne og friske. Jeg var på tidlig UL og fikk se to bankende hjerter i hver sin sekk like store. når hjertecellene har begynnt å slå så tidlig er den beste indikajsonen på at fostrene er sunne og friske. de fleste som opplever SA er nettopp fordi hjertet aldri begynner å slå. at de er i hver sin sekk betyr at de mest sannsynlig er to egget. de har hver sin morkake og således minst risiko blandt tvillingsvangerskap. Hvis du tidligere ikke har hatt noe problem med livmorhalsen er alle de store risikofaktorene luket bort. ofr tidlig fødsel bl tvillinger skyldes ofte for svak livmorhals men dette blir på de aller fleste sykehus fulgt med på og tatt forhåndsregler om. Det er fantastisk å ha to, og jeg tror du alltid kommer til å angre om du velger de bort. det er et blodslit de første mnd og da er det godt med hjelp men nå går det meste på skinner og de har så mye glede av hverandre allerede. tuller og ler fra hver sin sprinkelseng om kvelden. får gledes latter over å se hverandre etter en middagslur, leker borte bø og stjeler lekene fra hverandre men ler av det - stort sett. krabber om kapp mot døra når pappan kommer hjem. det er surrealistisk å ha to like gamle små herlige krabater på en gang. lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...