Gå til innhold

Måtte dere slåss mye for å få de til å ta smokk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun gråter sånn når jeg prøver...holder på å gi opp. 7 uker gammel. Jeg får den inn til slutt, men bare etter mye kamp. Hun brekker seg litt av den også. Vil det hjelpe å feks varme smokken i lunkent vann først?

Noen som har noen råd? Har kjøpt mange forskjellige, virker ikke som om hun har noen favoritt. Når hun tar den, så spytter hun den fort ut, og så har vi den gående igjen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min på da 15 dager tok avent sin etter 20 sekunder! :) Han hadde stort sugebehov, og hadde før det måtte suge på fingre!! Ellers så ville han være på puppen HELE tiden

Skrevet

Vil også nevne at når han ellers ikke tar den med en gang, så hjelper det å bevege smokken frem og tilbake i munnvikene, og det virker som han tar den lettere om jeg peker den opp mot gane mer en inn i munnen! :)

Jeg veksel mellom munnvikene, og å tirre den opp i gangen :)

Skrevet

Har nettopp fått gutten vår til å ta smokk etter nesten FIRE MÅNEDERS prøving!!! hehe. Det er kun NUK han tar. med silikon. og vi måtte prøve hardt. han brakk seg masse og bare spytta den ut. men plutselig en dag for noen dager siden, så tok han den. Skal sies at jeg da var FAST BESTEMT på å få han til å ta den den kvelden etter at han holdt på å sutte av seg knokene... Da holdt jeg den litt fast inni i munnen hans, selv om han protesterte litt..(høres verre ut enn det var.hehe) holdt den der såpass lenge sånn at han lærte seg teknikken... og VIPS nå har jeg en smokkegutt. sier ikke at du skal tvinge den inn i munnen hans hvis han griner og skikkelig protesterer. må se det litt an.. jeg tror nok at alle babyer kan læres til å ta smokk. noen bruker bare litt lengre tid enn andre :)

Skrevet

Her satt smukken som støpt i munnen hennes fra hun var 4 dager gammel, og har gjort det siden:)

Har 3 forskjellige typer, men hun liker kun den ene typen(husker ikke hvilken type det er, kan det være mam? selger dem på prix iallefall). Den ene typen brekker hun seg av, og den ene typen(avent) spytter hun ut igjen omtrent med en gang.

Så kan være at du har er for lang tut på? virker som det er det som er problemet med den typen mi si nekter å ta.

Skrevet

Det var det samme her, begynte å prøve å gi henne den da hun var ca 2 uker, hun likte den ikke! Fikk den inn etter litt om og men, men jeg ser rett og slett ikke poenget i å mase om den når de ikke vil ha, vi har prøvd, hun ville ikke, så dett var dett... Så nå er hun snart 6 uker og bruker ikke smokk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...