LittLykkelig Skrevet 13. november 2010 #1 Skrevet 13. november 2010 Grøtmåltidene er jo et mareritt. Han vræler fra måltidets start til slutt. Ingenting skjer fort nok, og jeg skynder meg naturlig nok av ren refleks. Får ei skje i munnen og rekker nesten ikke å svelge før han vræler etter mer! Og plutselig skriiiiker han av rent sinne, f.eks hvis han plutselig heller vil ha vann eller hvis jeg tørker han rundt munnen (da tror han måltidet er slutt). Han kan også gråte på samme måte fordi han er mett. Skjønner jo ikke hva han vil engang! Så mitt spm er altså, er han for liten (5 mnd) til å øve opp tålmodigheten litt? Eller skal jeg bare kjøre på så fort jeg kan? Han blir enda mer hysterisk hvis jeg tar det med ro.. Men det er kanskje bare en overgang? Blir jo helt svett av disse måltidene.. Hehe..
mammatetogansketette:)) Skrevet 13. november 2010 #2 Skrevet 13. november 2010 La han få mat like før han ber om det selv? Så han ikke er SÅ sulten? Evt. gi litt melk før grøten så han får stagget den værste sulten først?
Tuvabaluba Skrevet 13. november 2010 #3 Skrevet 13. november 2010 Lillemann her i huset kan også være veldig utålmodig av og til. Løsningen da er ofte å stappe inn smokken mellom hver skje. Dårlig vane, I know, men hva gjør man ikke... Han kan være sånn selv om han ikke er skrubbsulten før måltidet, kan bare være trøtt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå