Gå til innhold

Hmmm. Noe å bekymre seg for? Flere som opplever at baby "hiver" litt etter pusten innimellom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

stusser litt,men hun henter seg jo fint inn igjen. Syntes bare det er litt merkelig så skal spørre på helsestasjonen når jeg skal dit. Er akkurat som hun ikke får puste ett sekund eller to og så hiver hun litt etter pusten. Hun er snart 6 uker gammel. Flere som opplever dette? Og så er hun forkjølet,det har hun vært i noen uker. Syntes også hun virker veldig tett innimellom når hun puster, men lurer på om det bare kan være melken som gjør de litt hese innimellom? Hikster litt av og til gjør hun også. Er ikke redd det er noe farlig, men bare lurer på om det er noen flere som har vært borti dette? Bør jeg undersøke dette hos lege?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min var slik masse i begynnelsen. Tror det er helt normalt om det er det samme vi mener. Går lang tid mellom et pustetak og et annet, og så hikster baby etter pusten. Er det dette du mener? Da er det lukkemuskelen. Nå er min 5 mnd og gjør det nesten ikke lenger :)

Men snakk med helsesøster :)

Skrevet

Min gjør og det. Når hun sover i egen seng særlig, Peser og hiver etter pusten og "piper" og ynker seg... Tenkte å ta det opp på 4- ukerskontrollen.

Skrevet

Det der gjør jenta mi også. Kommer med en høy lyd, og så setter hun igang med å puste vanlig igjen. Ganske rart, egentlig. Jeg ligger noen ganger og lytter etter pusten hennes om natten. Men jeg er den typen som bekymrer seg for alt, da...

Skrevet

Mi er straks 3 uker gammel, og har uregelmessig pust innimellom. Først veldig raskt, og umulig å unngå å høre, for så å bli veldig stille og rolig i pusten før hun til slutt puster normalt igjen. Lege lyttet på henne tirsdag, og fant ingen bilyder på hjerte eller lunger, men skjønte godt at jeg var litt småbekymret. Men både lege og helsesøster var enige i at det mest sannsynlig var helt ufarlig, og at det var fordi hun var såpass ung enda. Hun hikster også av og til, men det er i forbindelse med at hun drømmer.

Er din jente tett i nesen så drypp neseborene med nesedråper, eller morsmelk. Og få henne til å nyse etterpå, da kommer det ut:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...