Gå til innhold

Hva synes dere om...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det finnes nesten 2000 som heter Julian, hvorav de absolutt fleste er født på 00-tallet. Julius er det under 400 av, og navnet har vært veldig lite brukt siden tidlig på 1900-tallet. Oppsvingen som veldig mange andre navn har hatt har latt vente på seg, sannsynligvis på grunn av apen. Jeg tenker at det finnes langt verre navnebrødre å ha. :P Første (og eneste) gang jeg har møtt en Julius tenke jeg bare "KULT, endelig noen som tør å bruke det". Apeassosiasjonene forsvinner like fort som de kommer. Jeg stemmer Julius. Lett!

Annonse

Susann Goksør Bjerkrheim har faktisk en sønn som heter Julius :-) Synes selv det er utrolig flott! Dumt at de fleste assosierer det med apen. Er redd for mobbing også.

Men det går jo å bruke i dobbeltnavn? Noen gode forslag? :-)

Står litt stille for meg på dobbeltnavnfronten i dag, dessverre. Tenkte jeg bare skulle nevne at navnet i seg selv sjeldent er grunnlag for mobbing. Mulig det vil bli dratt inn i en ertesituasjon en og annen gang (som så mye annet), men jeg skal love deg at jeg langt ville foretrukket å bli mobbet for mitt kjipe kjerringnavn enn å bli mobbet fordi jeg brukte briller og hadde fregner. :P Min bekjente Julius har aldri blitt mobbet for navnet sitt, snarere har folk reagert med "Åh, så kult!!" når han har presentert seg. Selvfølgelig, dette er ditt valg, men hvis du liker navnet så synes jeg ikke du skal henge deg opp i redsel for mobbing, for den risikoen tar man i det øyeblikket man setter et barn til verden.

Julius er og blir en ape for meg. Visste jo selvsagt om Cæsar, men sjimpansen i Kristiansand er definitivt det første bildet som kommer i hodet mitt når navnet Julius blir nevnt.

Julian synes jeg er rart på "helnorske" barn. Greit hvis familien har latinamerikanske eller andre aner. Men synes det høres rart ut med Julian og et norsk etternavn etterpå.

Men folk har forskjellig smak - og godt er det.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...