Gå til innhold

Hva er beste prevansjon for oss PCOS jenter når vi er ferdig med å få barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler rett og slett ikke for å påføre kroppen ekstra hormoner for resten av livet. Er litt bekymret for hva som kan skje i fremtiden med henblikk på kreft og lignende....

Er sterilisering ok for oss?

Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er et godt spørsmål, jeg slipper prevansjon i det hele tatt fordi jeg ikke blir gravid, men ville tro sterilisasjon er ok, eneste problemet er at dette ikke hjelper på hormonubalansen som også gjør seg bemerkbar på andre mẗer.

Kommer an på hvordan kroppen ding enerelt er, jeg trenger ikke p pille eller metformin for å ha en for meg god balanse i kroppen.

Skrevet

Vi trodde heller ikke at jeg trengte prevansjon. 10 år i sammen uten prevansjon og behandling for å bli gravid til de vi har. Så vi trodde også ting var ganske så safe ja....

Men nå kommer nr 3 med termin på julaften, bare 2 år etter nr 2 og dette var ikke planlagt, men godt mottatt:) Men vi tar ingen sjanser fremover da en eventuell nr 4 bør være godt planlagt.

Har mensen relativt sjeldent normalt, men ellers så er jeg ikke så plaget av symptomene ved diagnosen.

Skrevet

men du er helt sikker på at du ikke vil ha flere?

Skal du ha KS?

Hvis ja ville jeg vel virkelig bedt om sterilisasjon, hvis ikke, får kanksje mannen klippe strengen?

Jeg har faktisk temmelig regelmessig mens og ganske så sikker på EL, men heldigvis klaffer det ikke for vår del (pga dårlig helse vil vi ikke ha barn lengre)

Skrevet

Her blir det gummi frem til sterilisering. Kommer aldri til å tilføre kroppen min mere hormoner. Er overbevist om at det var det som ødela hele systemet.

Skrevet

Tror ikke jeg heller kommer til å ta noen form for prevensjon flere ganger. Tror det bare klusser til med hormonene mine... Kommer til å gå for "sikre perioder" i tillegg til å eventuelt hoppe av i svingen...

Skrevet

Ja, vi er sikre på at vi ikke ønsker flere barn. Vi har en ganske så hektisk hverdag og driver eget firma. Så nå når nr 3 kommer så er vi godt fornøyde med antall barn:)

Det blir nok jeg som må gjøre dette. Jeg skal på vekst kontroll snart og da blir det vurdert om jeg får gå ut tiden eller om de ønsker KS.

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg har brukt diane p-piller og ikke bare har de fungert bra som prevansjon men de har også gitt meg regelmessig mens, mindre hårvekst og renere hud. Er visst noe med hormonblandingen i de som gjør at de er veldig bra for oss med pco.

Skrevet

Jeg fikk satt inn kobberspiral etter anbefaling fra Ezster Vanky, da jeg ikke kan bruke hormonpreparater. Ser ut til å funke her, verre smerter og blødninger men.

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg har ikke bestemt meg for om jeg ønsker flere barn etter denne graviditeten, men en ting er sikkert skal aldri ta en p-pille mer i hele mitt liv. Skal heller leve med milde symptomer på pco, en å bli arbeidsufør flere dager i mnd pga sterke hodesmerter.

Foreløpig har jeg bestemt med for å bruke kobberspiral, til jeg finner ut om jeg skal ha flere barn eller ei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...