Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 12. november 2010 #1 Skrevet 12. november 2010 Har nå hatt ett døgn der magen har vært helt vill. Ikke sovet i natt, fordi det har vært så mye styr. Utenkelig mye luft i magen, og løs mage + smerter i mage. Kan minne om veldig intense menssmerter.. Er dette normalt ? Føler meg ikke bra Har svangerskapsdiabetes, og har tidligere hatt symptomer på sv.forgiftning, men ifølge et blodtrykksapparat vi har hjemme, så ligger det ganske normalt nå... Det er utrolig plagsomt, og ubehagelig Jeg er 37+6 uker på vei.. noen som har hatt noe lignende ?
Jenny251210 Skrevet 12. november 2010 #2 Skrevet 12. november 2010 Synes det høres ut som du nærmer deg fødsel jeg...
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 12. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 12. november 2010 Jeg er førstegangsfødende, så jeg vet ikke hvordan det er rett før fødsel =P Men jeg har liksom ikke hørt noe om at man blir så dårlig i magen rett før ? Smertene er jo logisk nok.. men =P
Jenny251210 Skrevet 12. november 2010 #4 Skrevet 12. november 2010 Førstegangs jeg og, men har hørt det er vanlig å bli skikkelig dårlig i magen
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 12. november 2010 Forfatter #5 Skrevet 12. november 2010 Det kommer og går, men det har ikke blitt verre eller bedre på ett døgn.. så det har ikke utviklet seg noe voldsomt ihvertfall... Men jeg får vel bare vente og se hva som skjer da.. Ubehagelig er det =P
gakkeliten Skrevet 12. november 2010 #6 Skrevet 12. november 2010 Har du prøvd varm dusj eller bad? Jeg har mye bevegelser og sliter med luft selv - men det skal kjennes relativt bedre i varmt vann... Hvis ikke skulle du kanskje tatt en telefon ned på legevakten og hørt om de vil sjekke deg? Skader ikke å ringe dem - og antar at du bor her ute ennå, så det er litt mas å reise på kk for å få seg en sjekk. Jeg var innom legevakten for sånne ting da jeg ventet førstemann husker jeg. Har du hatt mye kynnere?
Oktobergutt2010:) Skrevet 12. november 2010 #7 Skrevet 12. november 2010 Slik hadde jeg det 4 dager før jeg fødte! ;-) Fikk etterhvert regelmessige rier med 5 minutters mellomrom som jeg hadde i ca. 3 dager før fødsel. Ga deg sikkert bare mer angst nå... hehe! Lykke til :-)))
Oktobergutt2010:) Skrevet 12. november 2010 #8 Skrevet 12. november 2010 Løs mage er forresten kroppens måte å renske opp på. Man MÅ faktisk alltid bæsje før babyen kan komme ut, om man har noe oppi der vel å merke.... I følge sykehuset. Her fikk iallefall jeg panikk og forlangte klyster :-p
art Skrevet 12. november 2010 #9 Skrevet 12. november 2010 Det første jeg tenkte når jeg leste innlegget ditt er at det kanskje er starten på fødselen?! Men istedenfor å ringe legevakt som en over her anbefaler, ville jeg heller ringt fødeavdelingen! Helt normalt med løs mage når fødsel nærmer seg. Tvi tvi
gakkeliten Skrevet 12. november 2010 #10 Skrevet 12. november 2010 Ville ringt kk (fødeavdelingen i bergen) ved sikrere tegn -for det betyr også at hun må skifte kommune, hvis hun fremdeles bor her jeg bor, og det regner jeg med hun gjør. Derfor jeg foreslo legevakt. De er flinke å sende henne videre hvis de synes det er viktig. Fødeavdelingen i bergen er underbemannet nå sen kveld/nattestid - så de er ikke alltid like morsomme å ringe til for spørsmål. Legevakten i denne kommunen ber deg ringe KK hvis de ikke kan svare. Men man kan aldri vite. Lykke til, Saelle!
Pigalopp:-) Skrevet 12. november 2010 #11 Skrevet 12. november 2010 Nå er det lenge siden jeg fødte sist, men husker jeg hadde ett døgn med skikkelig dårlig mage og vondt noen dager før jeg fødte. Sov ikke noe særlig det døgnet... Trodde det kanskje var begynnelsen på fødselen, men så gikk det over. Noen dager senere (ca. en uke, tror jeg) begynte fødselen og da var jeg ikke i tvil om hva det var... :-) Kjentes helt annerledes ut. Lykke til, uansett hva det er! :-)
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 12. november 2010 Forfatter #12 Skrevet 12. november 2010 Tusen takk for svar alle sammen Er jo ikke godt å vite når man skal igjennom dette her for første gang.. Men tanken på at noe kan være igang er jo veldig spennende såklart ja, jeg bor fortsatt på samme sted! Så sånn sett er legevakt lettere.. men jeg vil vente litt og se det an, kjenner jeg.. For det kommer og går, og blir liksom ikke helt klok på det =P Har i tillegg fått en kraftig hodepine, så frister mest å bare legge seg rolig ned og bli der =P Jeg har jo bare ca 2 uker igjen til termin, så om han har lyst å komme ut alt nå, så gjør det jo ingenting det.. han er vel ferdigruget Setter pris på alle svar <3 Kjempesnilt av dere å ta dere tid.... og det hjelper veldig på en nervøs førstegangsmamma Kan jo godt hende at kroppen "renser " systemet og gjør seg klar.. Det vil jo vise seg =D
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 12. november 2010 #13 Skrevet 12. november 2010 Det at man blir dårlig i magen kommer av at kroppen forbereder seg til fødsel. Den tømmer på en måte tarmene for å gjøre det lettere for babyen å komme igjennom fødselskanalen (noe også er grunnen til at man får tilbud om klyster). Dette kan skje uker, dager eller timer i forveien. Mulig det er modning på gang. Men når du kjenner at smertene blir mer regelmessige og blir mer og mer intens, da skal du nok ikke nøle med å kontakte jordmor eller føden. Ønsker deg uansett lykke til! Du er jo fødeklar nå
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 12. november 2010 Forfatter #14 Skrevet 12. november 2010 Åh, nå ble jeg spent, merker jeg Og ganske lettet! Godt å høre at dette er normalt, og antakelig kroppen som forbereder seg! Jeg har hørt flere snakke om modning.. men hva er egentlig det ? *føle seg uviten =P * Hvis det blir regelmessig, og mer intenst, så skal jeg selvfølgelig ringe tusen takk for svar! Setter så pris på det!
Oktobergutt2010:) Skrevet 12. november 2010 #15 Skrevet 12. november 2010 Modninga skjer igjennom hele graviditeten, men på slutten er det bare åpning og mormunnen som skal gjøre seg klar. Det er da du begynner å få åpning, jeg kjente denne perioden veldig godt, skrev over her at jeg hadde det slik som du beskriver 3-4 dager før fødselen. Da hadde jeg begynt å få åpning. Ikke alle trenger å kjenne dette i det hele tatt, jeg gikk fra 2-6cm uten å merke det spesielt mye selv. Så modninga er bare når fødselen begynner å nærme seg, og du begynner å få åpning eller at livmormunnen flater seg ut og blir mykere.
Oktobergutt2010:) Skrevet 12. november 2010 #16 Skrevet 12. november 2010 Forresten, siden du nevner du har kraftig hodepine, kan det jo være greit å gjøre deg obs på at om den sitter "bak øynene" og/eller at du har flimring i synet kan det være veldig lurt å ringe til sykehuset eller dra innom legen. Det er ikke helt uvanlig med svangerskapsforgiftning å ha smerter i magen og kanskje løs mage. Men da har man somregel flere symtomer som hodepine bak øynene, svimmelhel, hovven osv. - og det er heldigvis veldig lett å få utelukket det med urin eller blodtrykket.. Ikke for å skremme noen altså! Er ikke slik at når alle får løs mage eller føler seg uvel skal tro de har det bare fordi jeg skrev dette.. så er de plutselig i fødsel
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 16. november 2010 Forfatter #17 Skrevet 16. november 2010 Beklager sent svar Jeg satser på at den dårlige magen er modning Fikk både synsforstyrrelser og forhøyet blodtrykk..så jeg måtte på KK og skal sjekkes igjen i morgen.. Krysser fingrene for at alt er bra Magen har nå roet seg litt
BabyLykke<3 Overtid deluxe!!!! Skrevet 16. november 2010 #19 Skrevet 16. november 2010 Håper alt er bra! Jeg hadde det slik natt til mandag, skikkelig vondt, trodde nesten fødselen var i gang, men det gikk over her. Ca 2 uker til termin her også. Håper ,som andre sier her, at det kan være tegn på at fødselen nermer seg=P Hadde passet meg fint, hehe. Lykke til =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå