Anonym bruker Skrevet 12. november 2010 #26 Skrevet 12. november 2010 Uff, du minner meg om en "venninne". Hjemme i fødselspermisjon med baby som sov utrolig mye. Mens gutten sov satt hun å ventet på at samboeren skulle komme fra jobb så de kunne vaske til helga sammen.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2010 #27 Skrevet 12. november 2010 Synes ikke du skal kalle meg ond, akkurat som du ikke liker at andre har avlastning?! Barna har besteforeldre som VIL bruke tid på barna, de sover der minst 1 gang i mnd. Ikke fordi de må men fordi de vil og fordi barna er så glad i besteforeldrene sine. Jeg kan ta kveldstellet 1 kveld, herregud..men nei generellt så mener jeg vi skal være 2 om alt når han er hjemme og det er vi også. Synes det er fair jeg. HI
Anonym bruker Skrevet 12. november 2010 #28 Skrevet 12. november 2010 Tror du denne venninen din hadde klart å være alene med flere barn og en mann som jobber offshore da? Nope tviler på det.. "Sitter å venter på mannen slik at de kan vaske sammen, mens deres eneste baby sover søtt i vugga" hahaha.ja for det kan jo sammenlignes:) HI
Anonym bruker Skrevet 12. november 2010 #29 Skrevet 12. november 2010 Liker ikke at andre har avlastning? Hjelpe meg! Det jeg mener er at 2 uker er ikke lang tid å være alene. Ser ut som mannen går deg i hælene når han er hjemme og enda klager du. Faktisk så mye at du skriver at dette gjør at du noen ganger ikke vil være sammen med han. Om du likevel skal opp og ut, kan ikke du levere? Når du skrev at han måtte ta kveldsstellet idag selv om han hadde planer, ja da høres du ond ut. ellers høres du hjelpesløs ut!
Anonym bruker Skrevet 12. november 2010 #30 Skrevet 12. november 2010 Du er ikke alenemor kjære deg;) Syns du synd i deg selv?
Anonym bruker Skrevet 12. november 2010 #31 Skrevet 12. november 2010 Det var ikke antall barn som var grunnlaget for sammenligningen. Det var heller den manglende evnen til å gjøre noe selv.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2010 #32 Skrevet 12. november 2010 Hadde jeg hatt manglende evne til å gjøre noe selv så tror jeg neppe jeg hadde sagt ja til 100% jobb en periode og hadde jeg hadde manglende evner så tror jeg neppe jeg hadde latt mannen jobbe offshore selv om det er mye penger i den jobben. Klarer meg veldig fint jeg. Kan godt innrømme at jeg hadde sliti litt mer uten familien, men jeg hadde klart meg...og når mannen er hjemme så har jeg mye fritid i hverdagen. Men det er klart jeg gruer meg til å jobbe mer..og mitt poeng er vel at min samboer kanskje ikke ser ting på samme måte som meg..jeg er ingen "supermom" selv om han tror det... Men dette ordner seg så slik e det. HI
Anonym bruker Skrevet 12. november 2010 #33 Skrevet 12. november 2010 Jeg er i samme situasjon som deg og her gjør vi slik. Samboeren min leverer og henter, samt at han rydder, støvsuger, holder orden på huset (utenom vaske gulv for det syns han at han ikke får til ) og han lager middag som er klar når jeg kommer hjem!!! Sånn skal det være, enkelt og greit!!!
Anonym bruker Skrevet 12. november 2010 #34 Skrevet 12. november 2010 Jobber han offshore da 21.43 eller jobber han ikke? Ja det er slik det skal være, det blir slik her også, har bare ikke begynt å jobbe skikkelig enda:) Minus vaske doen..det gjør vi 1 gang i uken og han er elendig på det..går litt fort i svingene..hehe HI
Anonym bruker Skrevet 12. november 2010 #35 Skrevet 12. november 2010 Har nå sagt i fra til han. Han kom hjem nettopp. Han sier at jeg blåser opp alt og at han sa det som en spøk. Typisk han å svare slikt. Jaja, godt han fleipet da...hvem fleiper med slikt. HI
Anonym bruker Skrevet 12. november 2010 #36 Skrevet 12. november 2010 21:43 her Han jobber 2/4 i nordsjøen. Ja det er ikke en diskusjons sak engang. Jeg er ikke vaskekjerring, ryddehjelp og kokk når jeg kommer hjem etter at han har sittet foran tv hele dagen!
Anonym bruker Skrevet 12. november 2010 #37 Skrevet 12. november 2010 Han skulle visst gjøre det nå sa han. Men hvorfor ikke bare si det med en gang. Er helt enig med deg. Ha en fin kveld. HI
Anonym bruker Skrevet 12. november 2010 #38 Skrevet 12. november 2010 Jeg må forsvare HI litt her! Jeg er selv offshoreenke samt jeg kjenner flere med reisemenn samt alenemødre og det vi merker i vår vennekrets er at det faktisk er vanskeligere når man har en reisemann fordi vi er vant til å dele ting på 2 og plutselig så er mann alene og da blir det litt kaos pga at man er vant til å være 2. Akk som man skal ta vekk vaskemaskinen og da stopper klesvasken opp fordi man er så vant til maskinen og ikke til å vaske for hånd, hvis dere skjønner!! Jeg prøver ikke å rakke ned på alenemødre og jeg har STOR respekt for alle dere, men prøver å forklare hvordan det er for oss med reisemenn!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå