Gå til innhold

Mannen min jobber offshore og jeg begynner nå å jobbe 100%..hva synes dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min har 4 uker fri. Mens jeg skal jobbe 100% fra desember.

Han mener han kan levere ungene i barnehagen som er i nabohuset, mens han mener jeg kan hente?! Dette synes jeg er urimelig.

Jeg har gått på sykepenger i mange år og skal nå prøve meg i jobb 100% og bare det bør være grunnlag nok til at han kan levere/hente, lage middag og rydde mens jeg er på jobb hele dagen.

Han er borte 2 uker , da er jeg hjemme alene med barna og gjør alt både med barn og hus.

Han har altså 4 uker fri der han ikke har noen planer. Kjenner jeg blir rimelig irritert på at han forventer at jeg skal hente barna.

Skrevet

For en idiot. Såklart skal han både levere og hente. Å det uten protester.

Stå på ditt du.

Skrevet

kart han skal.

jeg har sagt hva jeg mener her , og håper jeg for mange svar for jeg har nemelig tenkt å vise han dette innlegget så kanskje han forstår litt mer...

hvis ikke kan han bare dra sin vei..

jeg har vært syk i mange år, eneste han tenker på er å få 4 uker fri og at jeg skal jobbe og ta meg av huset, han er ikke særlig motivert.

HI

Skrevet

Er han ikke intr i å ha ungene litt hjemme når han endelig er hjemme?

De får jo like lange dager som ellers da.

Noen foreldre forstår jeg meg bare på!

Skrevet

Om du alikevel er ute å kjører så syns jeg det er en god plan. Han kan vel heller konsentrere seg om å ha middagen klar og huset rent og pent. Jeg fatter egentlig ikke hvorfor noen som er så my alene ønsker å jobbe 100 % den perioden de er helt alene. Men det er kanskje ikke et valg?

Skrevet

Åja, bhg. er i nabohuset, nei da forandrer jeg meningen min. Han kan hente de.

Skrevet

Jo han har ungene hjemme ett par dager i løpet av fri perioden.

Jeg skal jobbe 50% fra april..er kun et par måneder...

HI

Skrevet

Kanskje letter for han å ha middagen klar om du henter i barnehagen? Synes ikke det er urimelig at du henter i barnehagen hvis det er meningen han skal hjelpe til i huset mens han er hjemme. Hvis han derimot tenker at han kan levere ungene og ikke gjøre noe annet mens du jobber fullt samt heltids husmor og har resten av ansvaret for ungene kan det nok oppleves som litt mye.

Skrevet

Jeg synes ikke det er rimelig at du skal måtte hente barna hver dag de ukene han har fri.

MEN å jobbe offshore er knallhardt. Der har de enormt lange dager og ikke en eneste fridag mens de er ute. Synes mannen din bør få en del fri mens han er hjemme de fire ukene, det er en grunn til at de har såpass lange friperioder.

Skrevet

Det vet jeg. Og han har mye fri, barna er i barnehagen..og jeg jobber kun 2 dager i uken nå.

Men han kan bare glemme at jeg henter, kanskje max 1 dag i uken henter jeg og det er kun fordi at da vil jeg se hvilket yttertøy han har lagt i barnehagen osv..rydde litt i tingene...

Tror han forandrer mening, han er ikke så vanskelig..men tenker veldig svart/hvitt ofte..og det gjør at jeg noen ganger ikke vil være sammen med han...

HI

Skrevet

Og 1 lørdag i måneden jobber jeg, fra 9 til 13. HI

Skrevet

Dere begge høres skikkelig barnslige ut.

Har dere ikke annet å krangle om har dere jaggu ikke mange problemer.

Skrevet

Kan han ikke ha barna hjemme noen dager mens han har fri? Er han ikke interessert i det?

Skrevet

Så de som jobber hver dag, skal aldri ha en "fridag"? Den tankegangen var merkelig....

Det er faktisk mer knallhardt å ha hverdagen alle dager i året, enn det er å jobbe 2 uker, og ha fri 4 uker. Vil tro at selv med "plikter" så vil en klare å hvile i løpet av 4 uker......

Den som jobber hver eneste dag, har faktisk mer behov for avlastning når det er mulig.

Og å lage middag og samtidig hente barn i barnehage, ha huset ryddig og rent OG ha flere timer "fri" hver dag er faktisk ikke mye jobb..... Jeg har vært hjemmeværende med barn i barnehage, så her vet jeg hva jeg snakker om. Hadde fint klart 2 uker på jobb i strekk, uten å trenge "hvile" i 4 uker hjemme mellom hver gang. Mange har faktisk 2 jobber når de jobber ute slik. En jobb til som er i de 4 ukene de er hjemme.....

Skrevet

signerer deg 20.08

Hilsen HI

PS: DETTE innlegget skal mannen få lese hehe

Skrevet

hehehe... jeg mener det jeg skrev. Er faktisk alenemor, så hverdager vet jeg mye om, også når en ikke har avlastning i det daglige. Alt er så mye enklere om en eller annen utenom meg kunne ha bragt og hentet barn i barnehagen når jeg jobber. Om så bare en dag i uken. Slippe ansvaret med annet enn å jobbe, og å gjøre mitt hjemme. Slippe å springe fra sted til sted mellom hjem og jobb.

Mens jeg var hjemme(tok fag som privatist), så var det liksom bare det tiltaket å komme seg ut og hente/levere, som var "problemet". Når jeg jobber fullt, så er det SÅ utrolig mye mer press og stress. Bare tanken på at noen kunne gjort det for meg av og til, føles som om det hadde vært luksus og god hvile for meg. Og for en far som da har FRItid i 4 UKER i strekk, skulle det også være luksus å kunne levere barna, ha mange timer "fri" for så å bare hente barna igjen.

Mat holder seg varm en liten stund uten tilsyn ;)

hilsen 20:08

Skrevet

Enig igjen i alt:)

Synes du er tøff og alle andre alenemødre.Har du foreldre som kan hente poden en dag i barnehagen da eller?

Jeg har avlastning av familie 1-2 dager hver gang han er borte, det er fantastisk, og for all del han er veldig flink når han er med barna. Men jeg tror nok har tar det som en selvfølge at jeg klarer alt om du skjønner..men det blir spennede å se dette...

HI

Skrevet

Jeg har 2 barn. Og i en liten periode hvor jeg var helt utslitt, men bare måtte henge med, så kom faktisk moren min hjem til meg 2 morgener i uken og tok skolebarnet og alt som hadde med dette barnet å gjøre :) Dette gjorde at jeg holdt ut, men bare så vidt. Eldste har i tillegg et handikap da. Det var jammen godt å ha mamma der :)

Men når en er to voksne, hvorfor i all verden skal da ene slite seg ut, mens den andre skal ha mulighet til å hvile????? Fatter ikke den der, jeg.

Når jeg leser noen av svarene du har fått, så begynner jeg å lure på likestillingen, altså. Og vitsen med å være 2..... hehehe :)

Skrevet

Likestilling ja..sitter nok litt langt inne hos noen..

Jeg merker jo at jeg er mer sliten når han er borte, som sagt han er flink når han er hjemme og han tar ofte med seg barna ut på ting, og jeg har mulighet til å slappe av, og ungene elsker han..og pga jeg har vært mye syk så hadde jeg blitt enda mer sliten som alenemor.

Men jeg er enig med deg i at det bør være likestilling...jeg setter hardt mot hardt her...han er å hjelper en kompis med å legge noe gulv nå..er klar til å snakke med han når han kommer hjem...

Du er god da..handikappet barn i tillegg, har du ikke rett på avlastning da fra kommunen eller noe?

HI

Skrevet

Joda, har hver 4. helg :) Den er gull verdt :) Faren stiller ikke opp, så besøkshjemmet(gjennom barnevernet) er det jeg har, utenom min familie :) De er flinke de i familien min, men de er familie, og skal ikke ha plikt til å avlaste fast. De skal være kos for barna, de :)

Det går bra her, altså :) Men jeg tenker bare at om vi hadde vært 2 foreldre her, så hadde jeg jammen krevd min del av "fritiden". Hva i alle dager skal barn med utslitte foreldre når de ikke trenger å ha det????

Tenker ikke din mann på at de 2 ukene han er borte, så har du faktisk ALT???? Hva definerer han som sine oppgaver når han faktisk er hjemme, da? Hjelpe venner, og være kul? hjelpes.... Først må en ta det en har hjemme, så kan en begynne å hjelpe andre ;)

:) Stå på "krava", er det ikke det det heter? ;)

hilsen 20:08 igjen :)

Skrevet

Er ikke ofte han hjelper venner da, det skal ha han..han er en familiemann..huff, håper ikke folk tror han er en kul type som driter i alt..hehe..han er ikke det:)

Han leverer og henter i barnehagen annenhver dag, og ellers er vi på farten hver eneste helg sammen med barna og han går aldri ut i helgene, lager middag nesten hver dag osv-..og jeg har vært hjemme i mange år selv, er kun i det siste halvåret jeg har jobbet 2 dager i uker og skal jobbe 100% ett par måneder..

Det som irriterer meg er ikke at han ikke gjør nok..men det at han IKKE ser ting..som jeg gjør om du skjønner...

og det irriterer...er bare glad han er borte nå..jeg er ikke blid uansett!! haha

HI

Skrevet

og han gikk i kveld etter ungene var lagt, han for ikke gå før...jeg tar ikke kveldstellet alene..mest i protest hehe:)

HI

Skrevet

jeg har svart deg lenger opp og må protestere mot at har noe med likestillingå gjøre. Jeg er som den andre anonyme her, alenemor. Uten noen form for avlasting i det hele tatt. Jeg jobber fulltid, og har det topp rett og slett. Jeg tror du er en utrolig provoserende person. Så i de 4 ukene han er hjemme må han gjøre ALT sammen med deg? Selv kveldstellet kan du ikke ta 1 dag alene?

Du sier du har avlastning de 14 dagene han er borte, i tillegg lager han middag hver dag hjemme, er aldri ute, leker og er en god pappa men likevel klager du? Snakker om å forlate han til og med. Ja gjør det du og blir "skikkelig" alenemor. klarer du ikke 14 dager uten avlastning går du raskt under.

Jeg syns rett og slett du høres litt ond ut!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...