lykkeligmams<3 Skrevet 12. november 2010 #1 Skrevet 12. november 2010 hei jeg har en sønn på snart 3 uker,mitt første barn og han har kolikk. han våknet 5 på morgen i dag,fra da har han nesten ikke spist noe, fra 400-500.ml og tilsammen siden fem imorrest tilsammen 100.ml. nå vil han ikke spise noenting. gråter mye noe som er vanlig her men ikk sånn som idag. han vil ikke slappe av engang. samtidig er pusten tung. ikke tisset noe idag heller. kan være bare meg som er over bekymret, men vil liksom ikk bare godta for meg selv at det fra kolikken. selv så plager d meg litt og bare konstatere kolikk gjennom min opplevelse. er kanskje ikk så mye som kan gjøres men er så hjelpesløs. litt av ett innlegg på fredags-kvelden da men;)
lilleღpersille Skrevet 12. november 2010 #2 Skrevet 12. november 2010 Hei! Føler med deg! Har ikke hatt kolikkbarn selv heldigvis, men har hatt urolige perioder med mye ubehag og gråt. Forstår det slik at han får erstatning? Kan det være merket barnet reagerer på? Dersom du føler at det er annerledes med barnet ditt i dag og du er bekymret- anbefaler jeg deg å ringe til legevakta for råd. Barnet tisser ikke særlig pga at han heller ikke har fått i seg særlig med væske.
EgG Skrevet 12. november 2010 #3 Skrevet 12. november 2010 Ta kontakt med lege! Ikke sitt å bekymre deg, få fagfolk til å svare deg. Kanskje er det ikke noe, men kanskje er det noe også. Hvis han har kolikk har jeg hørt at kiropraktor er stor suksess.
bitthen Skrevet 12. november 2010 #4 Skrevet 12. november 2010 Synes du kanskje skal høre med legen for sikkerhets skyld om han fortsatt eter lite. At han har lite matlyst kan kanskje tyde på noe? Det er ikke enkelt å ha baby med kolikk, førstegangs og usikker. Jeg er også førstegangs. Min gråt masse i begynnelsen, hadde mye magesmerter. Man blir veldig redd og det er vanskelig når de er så små fordi de kan ikke uttrykke seg med annet eller gråt og man har ennå ikke lært babyen skikkelig å kjenne. Har han favoritt- side? Kan han ha vondt i nakken? Kanskje du kan prøve manuell- terapeut eller kirporaktor? Kanskje han er sensitiv på melk? Prøve den mme uten melk man får på apoteket? Så vil jeg gi deg en kjempestor klem. Det er litt av en omstilling å plutselig bli mamma, og i tillegg så har babyen kolikk. Håper du har avlastning og støtte når det står på. Og husk: Det går over, og det blir bedre!!! KLEM
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå