Gå til innhold

Hva familie og venner syns om navnet - er det viktig for dere?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nja.... Både ja og nei. Synes det er bra at familie og venner også liker navnet, men det er langt fra avgjørende.

Da våre barn fikk navn, var ikke navnene offentliggjort på forhånd, siden vi heller ikke visste kjønn før fødselen. Nå skal det sies at barna har veldig vanlige navn, så det var på en måte ikke så mye å si om dem... ;-)

Nei, det har aldri hatt noe å si - hvorfor skulle det det? :o) De har fått sagt sin mening selvsagt. Har ikke vært spesielle reaksjoner altså, men om det hadde vært det så hadde det vært deres problem og ikke vårt ;o) Man venner seg til det meste, og det tar som regel svært kort tid.

Jeg hadde blitt litt såret om mine aller nærmeste hadde gitt uttrykk for at de likte navnevalget mitt veldig dårlig, men jeg hadde tenkt at de venner seg nok til det fortere enn de tror selv. Alle utenfor min aller nærmeste familie hadde jeg ikke brydd meg det granne om.

Hvis man skal høre på alle andre, blir det jo nesten umulig å finne et navn, alle har jo forskjellig smak, ihvertfall hvis man ikke vil ha et poppisnavn.

Søsteren min prøvde å overtale meg til å gi sønnen min et poppisnavn. Hun begynte å kalle ham dette første gang hun så ham på føden, men faren og jeg hadde funnet et navn og stod på vårt. Er så glad for at vi ikke hørte på henne, gutten vår har et flott, sterkt navn som ikke annenhver gutt heter, og nå er søsteren min også enig i at han passer bedre til å hete dette.

Familie og venner trenger tid til å bli kjent med et navn de kanskje ikke har tenkt på selv.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...