Gå til innhold

Hva skal dere gjøre til farsdagen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi lager noe godt til middag, noe pappa er ekstra glad i. Så dekker ungene bordet og pynter det, gjerne med servietter og stettglass, litt luksus for å gjøre stas på pappa ;)

Blir selvfølgelig kake til barne-TV, ungene bestemmer hva jeg skal bake, de skulle tenke på det til i morgen så jeg får handlet det jeg måtte trenge. Regner egentlig med at det blir gjærbakst, her i huset er alle glad i f.eks kanelsnurrer.

Har kjøpt den nyeste Pondusboka til han i gave, den får han hvert år og han gleder seg til å lese den.

Jeg har kjøpt en bilderamme.

Skal få kjøpt ett svart A3-papir som bakgrunn.

I midten skal det stå et dikt. På hver av sidene skal barnas avtrykk inn.

Pynte litt med klistremerker o.l. + kanskje bilde av barna om det er plass :o)

Pappa

...................................

Det hender du blir lei deg

fordi jeg er så liten

Jeg setter merker alle steder

og gjør deg ganske sliten

Men hver dag blir jeg større

ja, en dag blir jeg stor

og alle mine avtrykk blir bare svare spor

Her er mitt lille avtrykk

så du kan huske og forstå

Hvor søte hender jeg hadde

den gangen de var små

Annonse

Jeg har faktisk bursdag da, så vi får vel sloss om hvem som skal bake kake, hehe! Tenkte mekke et kort, men gudene må vite når jeg skulle få anledning til det! I natt?

Ellers blir det vel kanskje en svensketur med unger og et vennepar. Han er så sær på gaver, så da kan han bare ha det så godt, får kjøpe sin egen! ;-)

Det diktet over her har jeg skrevet også.. I et kort da. Med håndavtrykket til mini på 3 mnd ;) Håper han syntes det er fint og koselig =) Så blir det en god frokost, med litt lys og stæsj... Kortet kostet vel 20 kr. Og penn og maling hadde jeg... så ja... rundstykkene og pålegg da :P Litt kos, men ikke for masse pnger ;)

Kaffe på sengen, koselig kort, en overraskelse lillegutt har laget i barnehagen, en kaffekopp til å ha med på jobben og en nøkkelring til bilnøkkelen :o)

Pappa'n min får et koselig kort og en (pen) pose mandler med sjokolade og kakao (som jeg vet han elsker).

Her er far i huset på Kiel-tur med jobben. Kommer ikke hjem før i morra kveld en gang. Men jeg og ungene var i går og kjøpte en lue og ett par skinn-hansker til han.

Også tenkte jeg at jentene kunne lage ett kort til han i tillegg:)

her blir det frokost på sengen eller en god fellesfrokost som jeg steller i stand (er ikke så glad i smuler i senga.......)

og så blir det et kort + gave.. syns det er koselig med slike anledninger jeg. En fin måte å gi han noe som viser at vi setter pris på han. I fjor fikk han en pappakopp i år får han litt mer.. Etter hvert blir det nok til at ungene får lage noe selv, men småen er litt liten til det enda.. han får nok en tegning men det blir jo mer streker da siden småen ikke skjønner hva som er opp og ned på blyanten ;)

Annonse

Her er det flere pappaer å forholde seg til:

Min egen pappa får sjokoladekalender og et søtt kort.

Min eldste datters pappa får også kalender + et jegerblad, hun har også laget perlinger og et kort til han.

Min yngste datters pappa får koppholder til vogna, han har villet kjøpe det lenge, men ikke kommet så langt. Med et kort og en tekst om fremtidige trilleturer. Vår yngste er 8 uker, så det er ikke noe tema å lage noe.

I tillegg blir det treg og god frokost, samt kake. Jeg elsker sånne dager, og pappaen her i huset er så flott at han skal gjøres stas på, ja! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...