Gå til innhold

Er det noen som har fjernet spiral selv?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Seriøst... for å spare de 200kr gynekologen tar da eller? Det er utrolig mye risiko for å spare så lite. Og så må du kontakte legen og informere om at du har gjort det uansett, og da tenker jeg du blir innkaldt til kontroll av både den ene og andre enden...... ikke gjør det selv!

Annonse

Du kan ikke rive opp livmorhalsen om spiralen er korrekt plassert. Da vil den bare følge med ut når du drar i tråden. Om du merker tydelig smerte må du slutte å dra, for da kan den ha grodd fast.

Pakningsvedlegget er laget av industrien for garantere seg mot alle mulige hendelser.

Har gjort det 2 ganger og det er faktisk ikke noe vondt eller skummelt med det!

Man kjenner jo etter trådene en gang i blandt for å forsikre seg at den sitter, så det er en enkel sak å bare å dra den ut selv!

Lykke til! :)

Annonse

Hva sier legene til dere som har gjort det selv? De kan umulig synes det er en god ting når dere forteller at dere har gjort det selv? Det frarådes jo på det sterkeste. Går noe feil kan man jo risikere å måtte opperere den ut. Og utrolig mange klarer ikke ta jevnt tak i begge trådene samtidig, på riktig sted. Det er jo noe som koster lite og tar to sekunder hos en lege. Man føler det ikke heller. Hvorfor ta sjansen hjemme når det kan gå så galt?

Dere som har gjort det selv har dere klart å bli gravide etter på da? Man kan skade både slimhinner og andre ting om man fjerner den selv i værstefall kan det hindre dere i å bli gravide igjen!

Hi ta deg heller en tur til legen på mandag, si at det haster så får du time samme dag om plagene er så forferdelige. Du kan faktisk også ringe direkte til gynekologen som satte den inn å si at plagen er så forferdelige at du må ha den ut nå. Det gjorde jeg da den delvis ramlet ut selv. Til alt hell fikk jeg ingen skader noe som kunne ha skjedd. Gynekologen sa tydelig at jeg IKKE måtte røre trådene men komme direkte til han så ikke jeg risikerte å bli steril.

Gjør hva du vil, men jeg ville aldri tatt den sjansen!!!

Fikk mannen min til å fjerne hormonspiral for meg. Jeg kunne enten venten 4 måneder på å få time, eller betale 1000 kroner hos gynekolog. Det hadde jeg mest lyst til å unngå.

Gikk kjempe fint det, litt ubehagelig, men ikke vondt i det hele tatt. Ble gravid med en gang, fødte cirka 10 måneder etterpå.

HI her.

Det er en del som sliter med å svare normalt, uten å anklage meg for nærmest å være skrudd!!!

Nei, jeg kommer ikke til å fjerne den selv, eller ved hjelp av min mann.

Jeg ser at noen her har gjort det, og at det har gått bra, men siden det kan være risikofyllt, og legen sannsynligvis ikke synes noe om at man gjør det selv, lar jeg henne ta oppgaven! Fastlegen min er også gyn, så veldig greit det!

Som jeg skrev er det pga plager og IKKE pengene at jeg gjerne vil få den ut så snart som mulig.

Takk for svar i allefall! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...