Anonym bruker Skrevet 12. november 2010 #1 Skrevet 12. november 2010 Jeg trenger sårt noen gode tips til julekalender. Har en sønn på 3,5 år. Hva har dere tenkt å kjøpe?
Thea <3 Lotte Skrevet 12. november 2010 #2 Skrevet 12. november 2010 Kremmerhuset har noen fine småting til kun15kr stykke:) Lykke til!
Gjest Persille☠Kadalma Skrevet 13. november 2010 #3 Skrevet 13. november 2010 Noen tips: Vanter, sokker, truser, hårstrikk, hårbånd, pulsvanter, skjerf, hårspenner, lypsyl, kjeder, armbånd Kinderegg, polkastang, marsipangris, godtepenger Blyanter, farger, glitterlim, perler, viskelær, klistremerker, tegneblokk, maling, plastelina, saks, magneter, tusjer Vakuumpakkede kluter, badeskumfigurer, farget badevann, kroppsmaling Juletrepynt, flaxlodd, ballonger, små nisser Småleker, biler, sprettball, dukkeklær, klinkekuler Jeg har jenter på 4 år da, så dropp jentetinga;)
Gjest Persille☠Kadalma Skrevet 13. november 2010 #4 Skrevet 13. november 2010 Æsj, farget badevann hørtes ikke noe særlig ut...farge til badevannet altså.
Tøtto&lillebror Skrevet 13. november 2010 #5 Skrevet 13. november 2010 Ifjor fekk litla, då vel 2 år, ein liten pakke me litt snop kvar dag. Det vil hu ha i år òg. Ein seigemann og to nonstop, eller ein bamsemums, eller liknande. Det er ikkje mykje, men hu vett ikkje at d kan vera annleis, så koffår gjera så masse av det? Tenk at d snart er advent:)
Anonym bruker Skrevet 13. november 2010 #6 Skrevet 13. november 2010 Hvis han er interessert i lego, så kan du kjøpe en pakke med lego og fordele i 24 pakker. I siste pakka kommer "oppskriftsheftet". Dette har vært suksess her.
Zikosu og William Skrevet 14. november 2010 #7 Skrevet 14. november 2010 Her i huset blir det en prefabrikert kalender tenker jeg.. Prøvd å finne Cars,men bare funnet en kjedelig en med sånn ekkel sjokolade.. :/
tine0810 Skrevet 15. november 2010 #8 Skrevet 15. november 2010 Jeg gikk på en stooor lekebutikk å kjøpte masse forskjellige leker:-) Biler, lego, spill, kikkert, baller, spader, tegnesaker, bøker, dyrefigurer, tja....det var det jeg kom på i farten:-)
Anonym bruker Skrevet 16. november 2010 #9 Skrevet 16. november 2010 Vi mixer litt- der såpass små enda (7 mnd og 2 1/2) så veksler mellom hårstæsj, småbiler, lommelykt, og ting de trenger: matbokser, drikkeflasker, refleksvest etc.. og på lørdagene er det godis i luka;)
VirreVirre Skrevet 20. november 2010 #10 Skrevet 20. november 2010 Jeg synes det blir så dyrt og unødvendig (?) å kjøpe en masse smådill jeg.. Selvfølgelig greit hvis det er noe de faktisk trenger da, men jeg tenker jo at man legger forventingene der til neste år. Også har vi en lillebror som også skal ha kalender etter hvert, og da føler jeg det blir enda dyrere og undvendig. ? Er det flere som tenker som meg? Jeg lurte på å pakke inn en liten godtebit hver dag, bare for å lage et alternativ til den kjedelige sjokoladekalenderen de selger på butikken. Jeg tenker at et lite sukkertøy hver dag ikke kan skade? Dattera mi får godteri kun på lørdag, og vi er normalt ganske strenge med sukkeret. Dere som gir ting, er det pga sukker eller bare fordi det er mer stas? Jeg bare lurer, for jeg er litt i tvil enda om hva jeg skal legge opp til :-)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 20. november 2010 #11 Skrevet 20. november 2010 Jenta mi er 2 år, og vi går for ulike småting i kalenderen hennes i år, og ikke godteri. Dette er først og fremst fordi jeg ikke ser noe poeng i å "pushe" på henne sukker og godteri, siden dette ikke er noe vi har begynt med enda (bare ved spesielle anledninger/ besøk osv). Og det trenger ikke bli så dyrt med ting heller- jeg fikk kjøpt pakker til hele årets pakkekalender på Søster Grene idag- masse fine, søte små ting fra 3 til 15 kr stk! Såpebobler, små fargeblyanter, kjøleskapsmagneter, perlesett til smykker, små lekebiler, plastelina, ting til lekekjøkkenet (mini-oppvaskkost, sleiver osv) ++ Kjøpte også en del sånne søte dekor-figurer av dyr i tre (med lim bakpå), som vi skal lime på en stor "skogs-plakat", sånn at det blir et fint lite bilde til slutt. SÅ bra, og billig også, anbefales på det sterkeste=)
husmus &2 Skrevet 21. november 2010 #12 Skrevet 21. november 2010 Jeg digger Søstrene Grene ideen og har tenkt å stjele skogsplakaten! Vi har ellers kjøpt dyr, sau, gris osv, men det blir jo fryktelig dyrt, så det holder med de to. Og såpebobler og ballonger. Resten blir Søstrene Grene. Tenker vi også dropper godteri, hva er poenget?
Anonym bruker Skrevet 21. november 2010 #13 Skrevet 21. november 2010 Ta turen innom nille der har de masse flotte småting. I lekeavdelingen har de pakker med dyr til en billig penge. Disse kan deles opp. De finnes i ulike temaer som husdyr, katter, hunder, dinosaurer, fisk osv. Dyrene er i god kvalitet sammenliknet med andre rimelige modeller (men ikke som de dyreste selvsagt). Rimelige små puzlesill Små dill til håret Klær til smådukker Småbiler til 20 kroner eller større akker som kan deles opp. Badesåper Tannbørste og tannkrem Magneter Godterier. Sjokoladepenger, tyggispakker osv osv. Masse som kan deles opp og masse tema godterier i cars, thomas tog, kitty osv. Matboks og drikkeflaske Strømper og truser (to og tre pakninger med truse/boksere til 60 kroner)
Anonym bruker Skrevet 24. november 2010 #14 Skrevet 24. november 2010 Jeg må bare spørre, av ren nysgjerrighet, dere som sier at de prefabrikerte kalenderne er kjedelige, vet dere at ungene synes det? Eller er det dere som synes det? Jeg landet nemlig på to stk ferdige kalendere med sjokolade i fjor, rakk liksom aldri å lage en egen personlig kalender, og det var stooor stas (heldigvis)! I tillegg fikk de dele kalenderen som fulgte med serien på NRK. Så selv om vi synes det er kjedelig, så er det ikke sikkert at ungene synes det.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2010 #15 Skrevet 24. november 2010 Lykkeli & gla: Likte godt den ideen din med skogsplakaten.. Det syntes jeg hørtes ut morsomt og koselig for barna. Men hvor kjøpte du plakaten? Var det også søstrene grene?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 24. november 2010 #16 Skrevet 24. november 2010 Ja, jeg håper den vil falle i smak, men man vet jo aldri;) Har ikke kjøpt selve plakaten enda nei, for de hadde ikke noe sånt no hos søstrene Grene, men tenkte å kjøpe noe farget papir et sted og klippe og lime litt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå