Gå til innhold

magen sunket

Anbefalte innlegg

Skrevet

når magen synker kan det bety at det kan skje tidlig då før fødsel?

har 3 uker igjen, til termin

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg vet egentlig ikke. Men magen til meg sank litt for et par-tre uker siden (er nå i 34 uke), og jordmor spurte på kontroll om jeg hadde merket at den hadde sunket, og det hadde jeg jo, men mamma mente det var for tidlig. Jordmor fortalte at magen sank pga at barnet hadde lagt seg med hodet mot bekkenet, og faktisk sunket litt nedi. Men likevel så var det for tidlig til at hodet var festet. Og hun nevnte ikke noe om at det var noen tegn på for tidlig fødsel. Jeg fikk inntrykk av at det var mest bare hvordan barnet hadde valgt å legge seg til. De fleste legger seg jo til med hodet ned, men litt ulikt når barna gjør det, og når de faktisk synker nedi bekkenet. Synker sikkert enda mer mot slutten også regner jeg med, når hodet festes. Tror ikke du skal bekymre deg :)

Skrevet

Her sank magen i uke 32.

Jeg fødte tre uker før termin, i uke 37. På kontroll noen dager i forveien hos JM kjente hun hodet hans bare 3cm inn.. det var litt...ekkelt.

Uansett så er det bare en myte det der. Om magen ikke synker noe i det hele tatt tror jeg du skal begynne å lure på hvor babyen har tenkt seg, selv om det nok er mer synlig på noen mens andre ikke. Så du kan nok fort gå like mye over termin som du kan føde før.

Skrevet

Kan jo være greit å nevne at det ikke er helt vanlig å kjenne hodet så langt ned. Han lå helt forferdelig langt ned på slutten, på sykehuset trodde de først jeg var i pressriene og at hodet var på tur ut. Hehe, men så fant de ut at jeg bare hadde 2cm åpning, og enda god tid.

Det kommer rett å slett bare ann på hvordan lillegull legger seg inni der. Hodet var festet i uke 34, og det var da han kom så langt ned hos meg og magen sank enda mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...