Gå til innhold

Babycomp og EL blinking??

Anbefalte innlegg

Skrevet

hummm.. Noen som har babycomp og vet noe om dette:

Jeg får et rødt blinkende lys, som betyr at jeg har EL...

Men så lurer jeg da på, siden jeg ikke har gått noe opp i tempen og heller ikke kommet noe slim...

Beregner compen ut sånn ca når EL er ved å regne ut ifra når EL var sisst? Eller regner den utifra temperaturen bare? Eller begge delene? :P

Litt forvirra... hadde jo noe som kansje var EL-smerter 1-2 dager før den blinka men.... ingen høyere temp og ingen slim... hummm...

anyone?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

e det første syklusen din med babycomp.. Dersom det er det så kjenner den ikkje syklusen din og gir derfor rødt lys en stund før den finner el . Dette er for å helgradere seg før den blir kjent med kroppen din

Skrevet

har brukt den kansje 5-6 mnd no så joda den kjenner nok kroppen min... men var bare at jeg har ikke fulgt med dette med eggløsning på babycompen før vi ble enige om å prøve... og dette er 2 pp.. sisst pp så var d høyere temp og slim tror jeg :P

Skrevet

oki da så ... Jeg tar el test i tillegg til tempingen eg ..

Skrevet

Når rødt lys blinker er det antatt dag for el. Dette er beregnet ut fra tidligere sykluser. Etterhvert går lyset over til gult og så grønt. Grønt lys bekrefter at el har vært. Du kan da gå tilbake i BC å se nøyaktig dato el var.

Håper du ble litt klokere av dette. Ellers må du bare spørre om du lurer på noe mer. Skal prøve å svare så godt jeg kan :)

Skrevet

og om lyset fortsetter å være rødt da? :S når går det over i gult/grønnt?

takk Petrine

Skrevet

Synes d var veldig rart sisst gang skjønner du... for da lyste det rødt helt til mensen kom :( kansje jeg ikke hadde EL da.. ikke no rart jeg ikke ble gravid liksom :P faen.. om dette skjer denne syklusen også, hva skal jeg gjøre da? :(:(:,(

Skrevet

Om den lyser rødt helt til TR, kan det tyde på at du ikke har hatt el ja.. Er jo vist nok av og til at el uteblir :( Min pleier å gå over på gult 1-3 dager etter el. Dette viser at den tror den har funnet el, men ikke er helt sikker på hvilken dag det var. Grønt lys betyr at den har funnet nøyaktig el.

Om det viser seg flere sykluser på rad at du ikke har el, ville jeg kontaktet lege for å finne ut hvorfor..

Skrevet

ææ er at du har svart petrine.. men får ikke svaret frem :(

Skrevet

der kom svaret.. ja.. men d som er så rart er at den har vert mye mer grønnt lys på den den tiden før vibegynnte å prøve:P er så typpisk.. hvorfor skal d bli sånn akkurat når vi fjerner kondomen ?:P

Skrevet

Er ikke det typisk da :(( Akkurat som om kroppen jobber mot deg :(( Håper du kommer i rute kjapt!!

Anbefaler deg å sette deg inn i BC. Der kan du også gå tilbake å se om det er sykluser uten el... Alt ligger lagret :) Husker ikke i hode alle funksjonene, må ta frem boken når jeg skal inn å se. Hehe :)

Skrevet

ja typpisk :( rare greier....og ikke noe morsomt... takk, får håpe d... jeg leste og såg noe om at d gikk an å se når EL var sisst gang tror jeg.. men må jo vente litt med det enda ... sukk....nedtur

Skrevet

Vet ikke om det er til hjelp. Jeg er ikke ekspert på babycom, men har brukt det i et halvt år nå og har hatt veldig ustabile sykluser, har i tillegg hatt en SA i løpet av de 6mnd. Det jeg opplever er at det lyser rødt noen dager etter jeg har registrert mensen. Så blinker det for EL ca 14 dager etter og da regner jeg med at det er fordi det er da det er "normalt" å ha EL. Jeg har hatt sykluser på 40 og 60 dager, så jeg har hatt sen EL. BC lyser rødt helt til den "ekte" EL har vært over. Hvis jeg får to høye temperaturer på rad, lyser den gult og hvis det fortsetter med høye temperaturer lyser den grønt. Da har EL vært. Hvis jeg nå blar tilbake i datoe

Vet ikke om det var forståelig, men... Jeg har hvertfall hatt stor nytt av å bruke BC og å måle temperaturer når jeg har hatt så rare sykluser. Det har vist seg å være det eneste jeg kan stole på. Jeg skriver i tillegg ned temperaturene for hver dag i en liten kladdebok og legger de inn i fertilityfriend. Tre høye temperaturer på rad betyr at jeg har hatt EL og da kommer mensen ca 14 dager etter.

Skrevet

e hva betyrdet at sisst gang hadde jeg høy temperatur helt til menen om for fullt.. dvs at jeg hadde høy temp de dagene jeg sottet før mens kom for fullt og.. men lyset var alltid rødt :S...

Skrevet

æsj, dårlig tastatur... skal skrive det om igjen: Men hva betyr det da når jeg sisst gang hadde høy temp helt til mensen kom for fullt, men lyset var rødt hele tiden alikevel?

Skrevet

Æsj, ingen høy temp og fortsatt lyser det rødt :(

Skrevet

Hei smurfen :)

Når en har hatt el vil tempen øke litt og holde seg høy helt frem til TR. Da synker den igjen. Med mindre man blir gravid da, for da pleier tempen å stige enda ett lite hakk.

At du ikke har fått forhøyet temp kan tyde på at du enda ikke har hatt el.

Men nå er jo dette med temping veldig individuelt da. Ikke hos alle den stige like mye.. Må nesten bare se hva som er ditt mønster.

Jeg fikk gult lys i dag, noe som tyder på at jeg har hatt el. Blir spennende å se i morgen om den finner eksakt dato.

Skrevet

hei, jeg vet Petrine.. er bare redd fr at jeg ikke får EL i det heletatt:P Men hvor mange dager etter den røde blinkingen fikk du gult da? arti :) får håpe spiren setter seg hos deg nå :) klem

Skrevet

Takk :)

Er 3 dager siden rød-blink.

Håper el kommer! Bedre med litt forsinket el enn ikke noe el :)

Skrevet

Tror det er 3 dager siden blink til meg i morgen, så får se:P men ja kan være forsinka.. er ikke noen bombe for meg akkurat :P håper bare jeg får den i det heletatt :)

Skrevet

Ja da blir det spennende å se hva BC sier til deg i morgen. Kanskje du blir positivt overrasket =)) Håper det!

Skrevet

Ja får håpe det. men tviler:P siden tempen ikke har gått opp ett halvt hakk denne gangen som den pleier..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...