Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skal dere kjøpe i kalendergavene i år? Min datter er 1 år og jeg lurer veldig på hva jeg skal kjøpe, noen som vil hjelpe meg??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hun glede av pakker allerede? Det var imponerende tidlig.

Evt lego som kan deles opp i mange små pakker. Ting hun uansett "trenger", sokker, hårpynt e.l.

Her har vi ingen planer om noe til 1 1/2-åringen.

Neste år ser jeg for meg en hyggelig felles kalender (er bare mor, far + 1 barn ennu). Synes det virker kjekt, og at en kan glede seg sammen over ting vi kan gjøre (bake, ordne julekort, pynte, kanskje et julearrangement - må ikke være noe som koster noe - etc).

Skrevet

Synes en 1åring er for liten til kalender, så jeg venter ihvertfall til neste år. De skjønner jo ikke poenget...

Skrevet

de skjønner vel ikke poenget, og ennå mindre når gavene slutter å komme... har vanskelig å skjønne hvilke småting de kan ha glede av

Skrevet

Jeg lager pakkekalender til tassen min som da blir 17 mnd i desember. Har kjøpt såpebobler, småbiler (han liker veldig godt biler), lekedyr, en liten bok, skal ha litt småesker med rosiner, tannkremtube... Men lengre har jeg ikke kommet :)

Gjest eelis+kian
Skrevet

Ettåringen min hadde ikke skjønt bæret av gavekalender, så det blir ikke noe sånt fra meg. Syns det er mer bortkastede penger enn noe annet. Kanskje han kan få smake på sjokoladekalenderen min, jeg tror han har mer glede av det ;-)

Skrevet

Jeg har pakkekalenderplaner til min 1 åring... Mest fordi jeg synes det er kos :)

Men det jeg har kjøpt er mest ting han uansett trenger:

-bodyer (de på HM til 49 kr)

-ullsokker

-strømpebukser

-en blinkende and til badekaret

-rosinesker

-lekebiler

Og ja jeg er ikke ferdig ennå!

Skrevet

Tror nok det er mer for din egen skyld enn barnet sitt, at du gjør slikt. 1 åringen min har null utbytte av det, så vi venter et år.

Skrevet

Helt enig med anonym. Min blir to år i februar, men heller ikke i år skal vi ha adventskalender. Han er vel i "grenseland" føler jeg, men tror neppe han forstår hensikten med kalenderen, ei heller hvorfor han plutselig ikke får flere pakker...

Men en adventskalender er under produksjon, og bør være ferdig før neste jul, da blir det småpakker til både han og lillesøster som da vil være halvannet år (blir jo litt stusselig om ikke hun også får da, når broren får)

Innholdet blir småting som ballonger, såpebobler osv, men også tenker jeg å inkludere noe av juleforberedelsene i kalenderen, som pepperkakebakedag, sjaue og vaske rommet deres, da gjerne med ettellerannet som er nytt og spennende- til rommet, osv osv. Og litt godteri til helgene da:) Det var planen, så får vi se hva det blir av om et års tid...:)

Skrevet

hei

jeg tenkte også å lage pakke kalender til min datter som er 13 månder.

tenkte å putte i smokker ( noe hun er veldig glad i).

div små leker, klær, hårpynt og rosiner.

Synes ikke det er fortidlig å la henne få kalender, hun vet veldig godt hva pakke er. Hun elsker å pakke ut av poser eller pakker. Blir orde pakke nevnt går hun å sier pakke pakke pakke:) hehe

dette var noe hun begynte med etter bursdagen sin :D

Men selvfølgelig er det jo ikke nødvendig, men kos er det :D

Skrevet

-Smokker (med navn fra Mam)

-Koppestell (delt i forskjellige pakker)

-Lekemat

-Klemmer og litt "dill"

-En cd kanskje?!

-Synes det er litt kos med å gi opplevelser også

-Ullsokker

-Sånne hånd dukker fra IKEA (hun elsker dem og i bhg har de en sang til hver)

-Kanskje noe klær, hvis hun trenger det likevel tenker jeg...

Her er kalender en selvfølge, jeg og jenten min hadde det til og med i fjor.. sammen da :) Vi koste oss max med pakke på badet om morgenen, utforsking og oppakking. Kvalitetstid!!!

Det er ikke pakkene som er poenget, men kosen og det å danne tradisjoner. Jeg blir overrasket når noen her sier barnet ikke har utbytte av det. For det første ber ikke renatej om deres mening om kalender til små barn, hun har tatt et valg og vil ha tips. For det andre er det MYE barnet ikke har utbytte av, for det kan være så mye det. Hva med pakker på julaften?!? De har vel eeeegentlig ikke utbytte av det heller...

Nei kos dere med julekalenderen deres!! Det skal vi også! Ha en herlig adventstid :) :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Lurte faktisk på akkurat det samme. Kjøpte en julestrømpekallender i fjor og hadde planer om å lage kallender i år. Har spana litt, men finner ikke på no lurt så bestemte meg vel egentlig for å ikke gjøre så mye ut av det i år. Evt ta det litt på sparket dag for dag.

Om ho får fiske fram en banan fra strømpa så er nok det like stas som en pakke.;)

Til de som mener det ikke er noe vits å lage kallender te de minste er jeg på mange måter enig, MEN det er samtidig koselig for mor å plante litt koselige tradisjoner tidlig.:) Trenger ikke koste stort:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...