Gå til innhold

Fullmåne, andres erfaring takk =)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tanta mi er jordmor og påstår at det er mer aktivitet på fødestuene når det er fullmåne. Noen andre som har hørt dette? Jeg har hørt at statestikken viser at det ikke blir født flere, men vil likevel si at månen påvirker søvnen min. Jeg har det alltid mørkt på soverommet så lyset slipper ikke inn der uansett, men plutselig har jeg noen våkennetter hvor jeg ikke klarer å finne roen, og de gangene jeg har kommet på å sjekke, så er det fullmåne, siste året har jeg altså sjekket hver gang jeg sover dårlig, og det slår ALDRI feil, og la meg legge til at jeg ikke går og tenker på dette, så følger aldri med på når det er fullmåne før jeg faktisk ikke sover. Jeg er ikke overtroisk, men tror det har en naturlig forklaring. Månen påvirker havet og ikke minst dyrene, da kan den vel også påvirke mennesker?

Denne månen har jeg sjekket, og det er fullmåne den 20 november, satser på at baby er klar da , hehe:P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri vært overtroisk, men det påvirker jo naturen forøvrig så hvorfor ikke ;) Aldri tenkt over det med om jeg sover bra/dårlig da heller, for har lystette gardiner på soverommet.

Men så greit å vite når vi skal føde da, 20.november ikke sant? ;)

Skrevet

hehe, jo det var min plan i hvert fall=P Vi får se ;-)

Skrevet

Jeg har termin 21. november, så jeg håperhåperhåper at fullmånen funker for min del ;)

Skal ut å blotte magen min!

..men, det sies at de som er født "på fullmåne" reagerer veldig, pappan min er født på fullmåne og han hovner opp i kroppen (må ta av seg gifteringen), kaldsvetter og er uggen/rar i kroppen...

Og i gamledager sa de jo at gjærbakst ble bedre ved fullmåne, og man skulle ikke slakte dyr, for kjøttet ble uspiselig :P

Så at månen påvirker mye er sikkert, men fødsel? Hmmm.. Lov å håpe;)

Skrevet

Det er nok mer sannsynlig at fullmånen klaffer på deg da;-)

Lykke til

Skrevet

Det er lov å håpe ;)

Men det er selvfølgelig heeelt greit om han kommer før å asså;P

Skrevet

Jeg tror selvsagt på det, siden min fødsel startet den natten med fullmåne. Dvs første rie kom kl 07 på morgenen.

Jeg hadde vært opp på do og tittet ut igjennom baderomsvinduet, da lyste fullmånene rett imot meg. Den var så sinnsykt klar! var nesten litt sprøtt, men tenkte ikke noe mer over. Ble vel ikke noe fødsel med det første likevel, tenkte jeg. Men joda, det ble fødsel på den datoen. Skal sies at jeg og mannen hadde sex den natten også.

Så da fødte jeg 5 dager før termin.

Vi jentene som var her inne, kom frem til at vi måtte vise gravidmagen til fullmånen, så vi dro ut og løftet på genseren og viste den til månen. haha, vi hadde det gøy ;)

Nå ser jeg at det er fullmåne 21. desember, og jeg har termin 29. desember. På en måte vil jeg ikke føde før termin, men samtidig hadde det vært gøy å føde med fullmånen igjen ;)

Skrevet

Hm, ikke særlig mange som hadde tenkt over dette med fullmåne... jeg har vel en sterk ønsketenkning om fødsel snarest, og om 5-6 dager skal månen vise seg i sin helhet, så får vi se=P Bør kanskje innstille meg på overtid i steden, siden jeg er førstegangs. Dans og trapper er min store greie om dagen, er så lei så lei!

Blir spennende å se om du, vestlandsfanden, føder nr 2 på fullmånedagen da;-)

Skrevet

jeg fødte under en stor vakker fullmåne 28april;) jeg sa det var da jeg skulle føde og det gjorde jeg! det faktum at 28april var både menstermin og ultermin ser vi bort ifra. ;)

det var forøvrig minst 7barn som blei født 28april 2010 på sykehuset telemark.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...