Mamma til en Prins<3Juli-spire Skrevet 12. november 2010 #1 Skrevet 12. november 2010 Jeg har en gutt på 13 mnd, og har akkurat funnet ut at jeg er gravid Er 6+2 på vei. Det blir ca 1 år og 9 mnd mellom dem. Men jeg må inrømme at jeg er livredd for at det skal bli sjalusi... ;( Hvor stor aldersforskjell blir/er det mellom barna deres? Og hvordan gikk det når nummer to kom til verden?
♥Spirevipp♥ Skrevet 12. november 2010 #2 Skrevet 12. november 2010 Hvis alt går bra så er det 4 år +2 mnd mellom våre. Min søster har en 3 barn hvor de eldste er gutt 9 og jente 6...de krangler konstant. Så det er nok ingen oppskrift! Vet om flere med 2 tette hvor barna leker masse med hverandre!
2 gutter og 1 jente Skrevet 12. november 2010 #3 Skrevet 12. november 2010 mine er 3,5 og 2 år. det er jo klart det blir en del sammenstøt igjennom en dag, men de er uten tvil bestevenner og veldig avhengig av hverandre. de deler soverom og leker godt sammen. de er to gutter. nestemann er ventet i juli, og da blir storebrødrene litt over 4 og nesten 3
Ejlis Skrevet 12. november 2010 #4 Skrevet 12. november 2010 hei 2år mellom mine og de leker kjempegodt sammen! Selvfølgelig krangler de, men sjalusi er det lite av. Blir spennende når nr tre kommer! Tror minstemann er litt sjalu av seg!!
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 12. november 2010 #5 Skrevet 12. november 2010 Jeg venter tredjemann. Mellom nummer en og to er det 3 år forskjell. mellom nummer to og tre er det 18 mnd forskjell (eller, det blir det når barnet er født). Med nr. 1 og 2. var det forferdelig sjalusi i begynnelsen. Vår eldste datter var veldig glad i søsteren sin, men hun var sykt sjalusi. Hun gjorde aldri noe med søsteren, men hun var sint på meg døgnet rundt. Vi jobbethardt med dette, og etter 6 mnd var det borte;) Det var hardt når det sto på, men det gikk over. jeg kvir meg ikke nå fordi jente nr.2 er så liten at sjalusien vil nok ikke bli på samme måten fordi hun er mye mindre enn eldste søsteren da hun ble storesøster.
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 12. november 2010 #6 Skrevet 12. november 2010 Det er 19 mnd mellom mine to eldste. Da lillebror ble født var sjalusi aldri et problem. Tror en på 1,5 er for liten til å forstå hva som skjer! Nå som de er 3,5 og 5 hender det vi opplever sjalusi fra begge hold, så det gjelder å forsøke å gi begge like mye! Jeg er spent på hvordan de vil reagere på enda en konkurrent!
3-barnsmor i juni 2011 Skrevet 12. november 2010 #7 Skrevet 12. november 2010 Jeg har ei jente på 5 år og ei jente som blir 2 år i januar. Venter ny baby i juni. Sjalusi var ikke noe problem da jente nr. 2 ble født. Storesøster syntes at det var mest stas med en liten baby. Nå går det med sjalusi litt begge veier, så vi som foreldre prøver å dele på oppmerksomheten til jentene.
<3 Mamma til Birgitte&Lucas <3 Skrevet 12. november 2010 #8 Skrevet 12. november 2010 Jeg har også ei jente på 5 år, venter baby i Juli 2011 vist alt går bra. Blir 6 år mellom. Det er kanskje litt mange år mellom de, men syns det er veldig greit også for da starter jeg permisjon rett før skolestart for snuppa:)
MissisJ Skrevet 12. november 2010 #9 Skrevet 12. november 2010 Jeg er gravid med nr 2 nå,og har termin i juli. Min første fylte nettopp 6 år og går allerede i første klasse....stor gutt:-) Jeg var redd for at jeg hadde ventet litt for lenge med nr 2, men nå som den er i ovnen,ser jeg at vi alle også lillegutt er skikkelig spent. Han er veldig opptatt av å se på magen hver dag, for å se om han synes den er blitt større. Han er også veldig opptatt av om det blir gutt eller jente, han håper på gutt,men det var greit om det ble jente også da..hehehehe. Han finner på nye jente og gutte navn hver dag,mens når jeg sa at vi måtte vente til vi vet hvem som er der inne, sa han at det ikke gikk, for vi kunne ikke ha en baby som heter "ingenting"....hehehehe. Ser ikke noen tegn til sjalusi her, virker som han synes det er spennende,og jeg prøver hele tiden å snakke om at han må hjelpe meg når babyeb kommer,trille vogn osv....og da ser jeg at han blir skikkelig stolt over at jeg ser på han som stor gutt:-) Håper det går så lett som det virker nå......
SuperMoM <3 Skrevet 13. november 2010 #10 Skrevet 13. november 2010 Deter 1år og 9mnd mellom mine 2 også,og det har gått helt fint. Ble ingen sjalusi på dem her,men det har nok mye med at jeg var veldig flink på å inkludere min sønn (eldste) på alt som hadde med dattera mi å gjøre. De er nå 4 og 2år.. (orker ikke skrive mnd ) Er gode venner,men også kranglete Alt gikk kjempefint Lurer derimot på hvordan det vil gå denne gangen:O
Trippel glede *** Skrevet 15. november 2010 #11 Skrevet 15. november 2010 Wow! Nesten som oss, dette! 18 måneder mellom 1 og 2, som nå er 5 år (jente) og 3,5 år (gutt)! Vi har ikek hatt problemer med sjalusi, er nok fordi storesøster er veldig rund i kantene. Men selvsagt er et veldig mye småkjekling og konkurranse nå da. Tror det går bra med en liten baby, begge har lyst å være storesøskekn, sier de.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå