Gå til innhold

Hastebryllup?Sært?+litt hjelp - masse hjelp:p

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi fant plutselig ut at vi skulle gifte oss nyttårsaften - nå sliter jeg - for jeg vil ikke at noen andre enn forloverne skal vite det.

Men samtidig sliter jeg med skyldfølelse for familien min. Jeg er glad i dem - men de er tunge rusmisbrukere,noen av dem, og jeg orker ikke ha dem i nærheten av ungen min. Selv om de er ålreite folk som regel - så er det tydelig (for meg og mange andre) hva de er.

Jeg er redd for at jeg skal angre.

Vi har arrangert det slik at det blir dåp, og så overrasker vi med bryllup samtidig. Veldig enkelt og lite - og ingen events etterpå.

Jeg vil bare gjøre det, nå mens jeg vi kan gjøre det sånn hemmelig rolig, ellers vet jeg at det blir et stort bryllup med 300 gjester, og bare tanken gjør meg skjelven. Uff.

Ja - jeg veit ikke helt hvor jeg ville med dette innlegget annet enn, er dette noe som dere kunne gjort? Eller forstått hvis dere var familie/venner?

Min aller nærmeste venn,som skulle være forlover kan ikke - og han har sagt at så lenge jeg er glad, så er det bra.

Jeg er stressa - jeg får ikke tak i sko, eller kjole, eller evt cardigan til å ha over en kjole jeg eventuelt kanskje har funnet .

Og nå stresser jeg mer gal :P

Jeg skal ikke bruke så mye penger på det heller - men å finne sko eller kjole i min størrelse er en stor prøvelse uansett - men jeg prøver å finne noe som ikke er gjennomsiktig - knekort (jeg liker langt) - eller stygt, i str 58. Sko i 43 - jeg tør ikke bruke høye hæler.

Hjelp?

Jeg har sjekket ellos (og funnet en "kanskje") lindex har ikke nettbutikk, kappahl,cellbes,sparkjøp,h&m,cubus,bikbok,illusion,vero moda,qxl, har enten ingenting i min størrelse, eller ikke noe som passer anledningen dåp/bryllup. Jeg bor i ingenmannsland uten bil, så jeg kan ikke bare stikke til nærmeste kjøpesenter heller, rett og slett fordi det er over en time med buss dit - og det er ikke lett med barnevakt etc når man ikke har bil.

Så hvis det er noen der ute som vet om flere NORSKE butikker i str 58 - Vær så snill gi meg et vink. (Jeg har ikke tid å vente på kjoler fra utlandet)

Jeg har begynt å ringe anonymt til brudesalonger i nærområdet (ca 1-2 times avstand ) og høre om de i det minste har størrelsen min inne,eller mulig å få tilgjengelig, men det virker dårlig - så jeg satser heller på en aftenkjole med en bolero eller lignende over som jeg kan bruke om igjen til senere pene anledninger.

Så all hjelp,råd blir satt pris på her - og unnskyld meg for at dette ble så langt og rotete.

Takk på forhånd

M.

Skrevet

What!!!???

Hvorfor gidder kommentere når du bare skal slenge med leppa!?

Utrolig...og trist at noen bare er nødt å tråkke på andre..

---------------

Håper du finner en kjole, ønsker deg lykke til:)

Skrevet

Hjelpes 05:58. Stått opp på feil fot idag eller?

Jeg vet desverre ikke om noen butikker, men om du er flink til å sy, så er det jo mulig å kjøpe noe fint stoff, og sy en kjole som er formsydd rundt brystene, og som ligger drapert rundt resten av kroppen. Kan jo legge til stropper av blonder eller noe annet i en stil du liker, eller gå stroppeløs, gjerne sy på en ekstra kant rundt toppen for å legge til litt detalj. Også kan du ha en bolero til om du føler deg naken over skuldrene.

Da har du noe virkelig unikt som ingen andre har.

Lykke til med dåp og bryllup :)

Skrevet

Gjør som de andre sier her, google "stor mote" eller bare"kjole + størrelsen din". Jeg har funnet mange fine klær på den måten ;)

Der er ikke sært med et lite intimt bryllup heller, flere og flere gjør det. Er en grunn til at det er opptil et års ventetid på de mest populære ambasadene å gifte seg på...

Vi giftet oss også i all hemmelighet, bare forloverene visste om det på forhånd. Hadde ikke med oss noen, ikke forloverene engang. Vi var ute og spiste en deilig mangeretters middag bare vi to etterpå og overnattet på hotell. Var kjempekoselig, er 10 år siden nå og har aldri angret!

Ønsker deg masse lykke til og håper du får en super dag!

Skrevet

Kanskje www.divakjoler.no kan skaffe deg det du leter etter? Hun klarte å finne noe til meg som hun ikke hadde ute på nettet (men det var før da nettbutikken var mye mindre).

Ellers kjenner jeg to par som har gjort som dere planlegger og det ble veldig vellykket! Lykke til med bryllupet og dåpen. Det blir nok en fin overraskelse for alle :)

Skrevet

Utrolig romantisk med et lite intimt bryllup på selveste nyttårsaften da!!

Tenk nå på deg selv og din lille familie; det er DITT bryllup!! Ikke noe du "skylder" andre...

Du har iallefall fått masse linker her, så håper du finner deg en kjole DU liker. Det er jeg sikker på!!

Ikke noe å stresse seg opp for!! Ting går greiere når pulsen senkes.. Det ordner seg vettu ;))

God jul og LYKKE TIL !!

Skrevet

Takk for svar alle sammen!

Den cardiganen fra cellbes var nydelig! Den tror jeg det blir - dessverre var det skjørtet gjennomsiktig,men den passer kanskje til kjolen jeg har tenkt på: http://www.ellos.no/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryid=51876&productId=269522&articleId=366627&variantId=2755796&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=

Eneste jeg sliter med å finne da er strømpebukse, evt knestrømper i 58.

Aner heldigvis ikke hva 05:58 sa,så tenker ikke på det .

Vet dere kanskje om sted med strømpebukse?

Skrevet

Fin kjole :) Har ikke Lindex og H&M knestrømper i alt fra SM til XXL?

Skrevet

Du har jo fått masse linker allerede, men et par til skader kanskje ikke?

På finn.no er det mye å finne i alle slags størrelser, både nytt og brukt. Denne f. eks: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=13499272

En venninne av meg sverger til denne butikken når det gjelder sko: http://www.storesko.info/damer.html

Håper du får et uforglemmelig bryllup, på DIN måte :) Lykke til!

Skrevet

Ja - den kjolen på finn var nydelig - men jeg har ikke så mye penger til en kjole jeg kan bruke en gang ;)

Tusen takk - det er første gang jeg har funnet strømpebukser i min størrelse,ås nå er det bare å bunkre opp :D

har funnet antrekk og er kjempeglad - tusen takk for hjelpen alle sammen! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...