Gå til innhold

noen andre som sliter med å sove?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg sovner godt og lett på sofaen, i senga.. Men er våken 1 - 1,5 t mellom 03.00 - 06.00 3 - 4 netter i uka. Utrolig irriterende og slitsomt! Jobber jo fullt, så får ikke tatt igjen denne søvnen annet enn ved å legge meg ekstra tidlig.

Men det er jo ikke så lett, vil jo gjerne ha litt "voksen" tid med mannen, også er det jo alltid mye å gjøre av husarbeide når eldste snuppelura har lagt seg!

Legen min sa jeg måtte vurdere om jeg skulle bli 20 % sykmeldt for å hente meg inn. Kanskje ikke så dumt for dere andre heller?

Jeg har sove maks 3-4 timer hver natt di siste 4 dagene.. Kroppen er kjempe trøtt (27+3 i dag) men den vil ikke sove uansett..

Vanskelig å finne en god liggestilling og klare slappe av også er det mye tanker som suser gjennom hodet nå når det nærmer seg fødsel..

(Tvillinger :) )

Men det kommer jo noe godt utav d da dere ;))

Annonse

Hei, dere er ikke aleine. Jeg har for så vidt slitt med søvnproblemer i perioder hele livet og det er slettes ikke noe bedre nå. Har jo lært meg noen forholdsregler siden jeg har slitt med søvn også tidligere men disse hjelper liksom ikke mer. Det er vel andre triggere som holder oss våkne rett å slett.

Jeg har vært sykemeldt i 3 uker nå pga søvnproblemer:( Har stort sett vært våken fra 03-04 hver natt og sover heller ingenting på dagen. Jeg fungerte overhodet ikke på jobb og legen ønsket å sykemelde meg fullt. Han sa at det at jeg ikke får hvilt ordentlig ikke er bra for lille i magen. Det har bedret seg litt etter jeg ble sykemeldt, men jeg er fortsatt våken fra i fem- halv seks tiden. Blir ikke friskmeldt med det første. Synes det er råkjipt å ikke være i jobb, samtidig som jeg gjør hva som helst for at lille skal ha det bra!

Jeg har slitt med det både i forrige og dette svangerskapet, sov maks 3 timer hver natt....har nå gått 7-8 ganger til (veldig fllink) akunktør og det hjelper absolutt. Søvnproblemer er komplekst og det er ingen garanti for at akupuntur virker, men for meg har det vært verdt hver krone.

Lykke til!

Jeg sliter med å få sove.. våkner i 3 tiden om natten og får ikke sove igjen før noen timer etterpå.. bare ligger og vrir meg.. Derfor må jeg sove et par timer på dagen også. Har prøvd å la være, for å se om jeg sovner igjen bedre til natten. Men neida.. =) Ingen hell.. er utrolig slitsomt å ikke få sove en hel natt!

Våknet kl 05 i dag tidlig, og fikk ikke sove ettepå.. For 2 dager siden våknet jeg kl 04 og fikk ikke sove :( men tror jeg har lest et eller annet sted at det er biologisk.. Visstnok så forbereder kroppen vår oss på at det blir mindre søvn etter at barnet har kommet..

Det er ganske fantastisk hvis man ser sånn på det :) men litt plagsomt når det holder på :/

Annonse

jeg sover veldig lite, føler jeg går i ring snart. sovner ganske fort men våkner i 1 tiden å da ligger jeg å vrir meg til jeg må stå opp. slet me søvn før jeg ble gravid å, så er vell noe jeg bare må godta. men kjenner jeg er kjempe sliten og migrenen kommer hyppigere. jeg er kunn 15+2 så leeeeenge igjen ennå.

Ja!! kunne godt tenke meg å sleppe å våkne i 4-5-tida på natta for deretter ikkje klare å sove meir... hjelp heller ikkje akkurat at han andre i senga ligg og snork-søv.... :P møkkamann! :P men brukar å sove litt lite til vanleg me (sann 6-7 timar er ei lang natt for meg normalt), så netter med 4-5timar no er ikkje så unaturlig sann sett. men merkar det litt i perioder - for eksempel som i dag når eg er på dagvakt og hadde kveldsvakt i går... får heller ikkje lagt meg ned på sofaen å sove/kvile noko på ettermiddagen med ein 2åring som skal ha heile og fulle oppmerksomheita til mamma....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...