Gå til innhold

min fødselshistorie :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille prinsen vår kom som bestilt på termin datoen tirsdag 09.11.10.

mandagskveld etter vi hadde lagt oss hadde vi en liten sengevals, sambo sovnet og jeg var på vei inni drømmeland da jeg plutselig kjente sterke smerter, kl 22.58 kom første ri. 13 min etter kom neste. og da skjønte jeg at nå var det i gang. lå å tok tiden på de en liten stund i sengen før jeg sto opp i tolv tiden og pakket toalettsaker å gjorde ting klart, satte meg ved pcene og tok tiden på riene. de ble hyppigere, kom med 4-7 min mellom nå. ti over halv ett vekket jeg sambo og fikk mine foreldre til å komme å ta seg av storesøster som lå å sov, mamma skulle være med på fødselen, ringte jordmor og vi ble enige om at vi skulle møtes på kaien halv 2. må ta båt og så bil for å komme til sykehuset. på vei ned til båten var det bare 3 min mellom riene og de varte i iallefall 1 min, men overkommelige. på vei over fjorden ble de verre. og da vi gikk av båten og inn i ambulansen måtte jeg legge meg på båra. de ble vondere og tårene kom.

vi ankom sykehuset kl 02.00, og rett inn på fødestuen. hadde 6-7 cm åpning. og hadde veldig lyst å presse. fikk meg opp i fødesengen og fikk lystgass. var veldig intenst for hadde veldig pressebehov, men hadde ikke full åpning så måtte holde igjen. å de var nesten like gale som selve rien som kom. kl 03.02 tok jordmor vannet og jeg fikk presse, endelig. 2 rier og kl ble 03.10 og han var ute i det fri :)

så totalt 4 timer fra første ri til prinsen vår såg verden :)

han var 4034g og 51 cm lang,

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jøss så fort og greit, og så på termindato :) gratulerer :D

Skrevet

Hørtes ut som en drømmefødsel! Gratulerer så masse som 2 barns mor;)

Skrevet

Herligland, høres jo ut som en drøm:) Gratulerer så mye med prinsen, kos dere masse:) Ha en riktig fin dag:)

Skrevet

Wow, gratulerer! Det hørtes ut som en fantastisk fødsel. Kos dere med familien!!

Gjest Mentha♥med kul på magen♥
Skrevet

Gratulerer så masse! :)

Høres ut som en veldig bra fødsel :) Kos dere masse som en nybakt familie på fire!

Skrevet

tusen takk :) gikk rimelig kjapt ja, var veldig intense smerter. men veldig godt når det var over..

Skrevet

Sånn vil jeg også føde!! :) Gratulerer så masse!! :)

Skrevet

Å gratulerer så masse :D Godt å høre at det er flere av oss som får drømmefødsler, hadde en selv for 9 dager siden :) Herlig !

Kos dere masse i tiden fremover, nyt dagene :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...