Gå til innhold

Nokon som har fått innvilga KS i Stavanger grunna angst?

Anbefalte innlegg

Eg har nettopp vore på 1. svangerskapskontroll og tatt opp problemet der. Har fødd vaginalt ein gong. Vart ein tøff affære og eg er ikkje på noko vis innstil på å føde vanleg ein gong til. Byrjar grine berre eg skal snakke om det og kjener redselen sige innover meg.

Legen tok på alvor redselen min, men var rimeleg klar på at han syntest eg burde tenkje meir over det osv... Eldstemann er 4,5 år og eg føler verkeleg at eg har tenkt nok over dette og har kome fram til at KS er det eg treng og ønskjer.

Har nokon erfaringar med samtale om KS på SUS og innvilga KS grunna angst?? Vil gjerne høyre om dykkar erfaringar!!

På forhånd tusen takk!

Fortsetter under...

Hei ! :)

Jeg fikk innvilget keisersnitt for et par uker siden delvis pga . angst som har utviklet seg pga. kompl. under /etter de to forrige fødslene mine.

Var til samtale med en meget forståelsesfull og empatisk overlege som forstod meg veldig godt. (gyn.poliklinikk på SUS , husker ikke navnet)

Hun sa at selv om det ikke var noen medisinsk grunn som tilsa at jeg ikke kan føde vaginalt så kunne hun ikke nekte meg å få keisersnitt heller. (fikk dato noen dager etterpå . 1 uke før termin)

Jeg slapp å forsvare meg eller "be på mine knær" , og ble veldig lettet da jeg fikk det innvilget.

Få legen din til å henvise deg til samtale på sykehuset . Fortell hvordan du føler det .

Håper alt ordner seg for deg :) Lykke til.

Å, tusen takk!

Vart så letta no at tårene kjem... Då er det håp!

Kor langt er du på veg? Berre lurer på kva tid eg skal be om at legen henviser meg..

Lukke til med resten av svangerskapet og KS :-)

Vi er litt i samme båt vi to. Har også vært gjennom 1.svangerskapskontroll hvor alt fra forrige fødsel kom til overflaten igjen (forrige fødsel endte i akutt keisersnitt). Legen min sendte henvisning til SUS som allerede har hatt meg inne på første samtale. Samtalene er først og fremst lagt opp for å forsøke å løse opp i alt det tunge som jeg har forsøkt fortrengt. Dersom jeg ikke klarer å føle meg tryggere etterhvert kommer jeg til å be om planlagt ks. Det er viktig å få "løst opp" i gamle følelser dersom de sperrer for ny fødsel, enten man velger fødsel eller ks.

Be legen henvise og kom i gang med samtaler. Det hjelper!

Når har du termin forresten ?

Jeg ble henvist da jeg var rundt uke 22 , fikk time litt over en mnd etter . Var i uke 26 da jeg var til samtale .

Lykke til begge to , håper dere får en fin fødselsopplevelse neste gang.

Hei og tusen takk for respons :-)

Eg har ikkje termin før 12.06., så eg har igrunnen god tid, men for psyken hadde det vore godt å få det avklart... Er i veke 11 no.

Kva tid har du termin VilleVapp?

Annonse

Jeg skal ha planlagt snitt om drøye to uker, selvbestemt. Dette etter en grusom 1.fødsel som endte i hastesnitt.

Gikk noen timer i samtaler for angsten, før jeg bestemte meg endelig for at det ikke er annen mulighet for meg enn KS denne gangen. Når jeg først hadde bestemt meg opplevde jeg at de tok meg på alvor og var vennlige og medgjørlige på SUS. Måtte ikke gjennom de store diskusjonene under samtalen med overlegen.

Lykke til!

Jeg skal også ha planlagt k.snitt om 1 uke, også selvbestemt pga angst etter forrige fødsel. Jeg var å snakket me en jordmor 2 ganger, bare forklarte at jeg var redd å hvordan sist fødsel var. Å etter 2 ganger der ble jeg henvist til overlegen som skulle avgjøre dette, gruet meg veldig siden min søster fikk NEI nå hun skulle til overlegen. Men da jeg kom inn satt en hyggelig dame der å sporte hva jeg tenkte nå, å jeg sa " tenker akuratt det samme, har ikke forandret mening om det va det du tenkte på " ! Hun ba meg legge meg på benken å vi tog en liten ultralyd å så satt vi oss ner å vi var klar for den "kampen", men da sa hun bare "du får brev i posten om ett par uker va dato det blir osv" ! Vi fikk sjokk begge to at det skulle være så enkelt ;) Har hørt at mannen er veldig streng, det var han som sa nei til min søster. Å jeg sa det til jordmoren at jeg synes ikke noe om viss han sier nei til meg, for han vett ikke hvordan det er å føde ett barn i det hele tatt !! Han er bare en mann.... Men vi er så glade å fornøyde å håper alt går bra neste torsdag, gleder oss veldig :) Masse lykke til videre :)

Hei var innom akkurat i dag for ks samtale .fikk snakke med en hyggelig assistlege som hørte på meg ,og "forklarte " meg litt om risiko for ks og fordeler om VF , men sa til slutt at eg kan velge å ta ks.jeg har 2 uker for å tenke.men jeg har bestemte meg å ta ks uansett.Jeg skal dit om 2 uker ,kjekke på baby i magen .Datoen skal bli 1 uke før termin som er 23 dec.

Så bra at det høyrest ut som ein vert respektert, når det ein gong er slik at det er vanskeleg/umogleg å innstille seg på vanleg fødsel.

Takk for attendemeldinga di og lukke til med keisersnittet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...