Gå til innhold

Å herregud, snart 2,5 mnd og bruker 2 allerede!!

Anbefalte innlegg

Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3
Skrevet

Ja, stor god gutt kan man si, han kan bruke 50 i noen bukser da, men bodyer,pysjer og jakker må være 62.. Det er samme strl som fetteren hans på 6 mnd bruker.. flere med store barn? Eller er det vanlig å bruke denne strl nå?

En annen ting, som er helt utenom tema her, han står i fanget!?? Trenger bare såvidt å holde på han for litt balanse..oioioi..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe, skulle stå 62 i overskriften ;)

Skrevet

gutten er 3mnd i morgen å bruke 62, kan bruke litt 56 også.. i H&M sine klær str det at 62 er 2-4 mnd, så tror nok det er fetteren som er liten gitt.. alle barn er jo forkjellig første sommeren til vesla hadde jeg kjøpt i 74, det er jo rundt 9 mnd ca tror jeg, vesla er født i august så hun var jo rundt den alderen, hun kunne bruke klærene men hun brukte de sommeren etter også å da nærmet hun seg jo 2år... hun er liten å brukte nok 62 når hun var 6 mnd, det kan nok ikke lillebroren hennes gjøre, han er allerede 60cm

Skrevet

Det er nok ganske vanlig med str 62 når de er 2-3 mnd ja=) Jenta mi på 7 uker bruker også str 62 nå, litt kjedelig siden jeg hadde så mye fint i str 50 og 56 som vi knapt har fått brukt (hun var 58 cm på 6 ukers kontr..)

Og størstejenta mi var også litt sånn stiv i kroppen slik at hun kunne stå i fanget tidlig, men det har nok ikke noe særlig å si i forhold til å reise seg opp / gå osv, hun var ihvertfall ikke spesielt tidlig ute med det..

Skrevet

62 i en alderen der er normalt :)

Må bare si at du må ære forsiktig med å la han ha vekt på ben og rydd på den måten så tidlig. Det er ikke bra for utviklingen videre. Ikke motorisk, men bygningsmessig.

De skal ikke hverken sitte, stå el før de klarer å gjøre det selv. Først da er resten av kroppen klar.

Mener ikke det med å la de "sitte" på fanget eller i vippestol med lav rygg. Men det å bli satt opp i sittende stilling oppstøttet før de klarer å sette seg opp selv.

Har sett og hørt flere som gjør det helt ned i 4-5mnd alder.

At de klarer å holde seg oppreist på bena så tidlig og være forholdsvis stødige er mer en reflekslignende funksjon. På samme måte som når barnelegen får de til å "gå" under legesjekken før utskrivelse fra barsel.

Skrevet

Gutten min på 2,5mnd bruker 62 og 68 han.. hehehe.... 62 er en smule trangt faktisk..

Gjest JuniGull-10
Skrevet

Stor gutt? Gutten min brukte str 62 da han var 3 uker.... Han brukte vel aldri str. 50. Nå er han 5 mnd og har brukt str 74 fra han var 3,5 mnd. Tipper han passer noen klær i str 80 innen jul.

Skrevet

Jenta mi er 6 uker og bruker str 62 i bodyer. Hun er lang i kroppen og kort i føttene så bukser kan hun fremdeles bruke str 56, men det varer vel ikke lenge...

Skrevet

Hehe, nei, da er han visst ikke så stor allikevel da, bare fetteren hans som er liten!`?

Ang det med at han står- dette er jo ikke noe jeg lar han gjøre titt og ofte, fant det ut helt tilfeldig.. Nei, det har nok ikke noe å si i forhold til når han begynner stå/krabbe/gå, syns bare han er så ille sterk i kroppen..

Skrevet

min er 3 1/2 mnd og bruker str 68, og nå løpet av helgen bytter vi til 74 !! :-)

Min er en sværing ja :)

Gjest poäng har fått baby <3
Skrevet

Pinglebaby, min gutt på 2.5 måneder holder på å vokse ut av 62 og bruker nå 68 i flere plagg! :P

For to uker siden var han 61 cm lang og 6720 gram. Skal veie og måle ham igjen neste uke.

Det er ingen liten gutt jeg har, akkurat.

Skrevet

Har også en stor gutt:) Han er 2 mnd i morgen, og vi har så vidt begynt å gå over fra 62 til 68, spesielt bodyer og sparkebukser med fot er nå for smått i str 62.

Han var 60 cm på 6 ukerskontrollen..

Men ser egentlig ut som det ikke er babyene våre som er så altfor store, siden de fleste her skriver at de bruker 62/68 i 2-3mnd alderen.

Skrevet

det var da ikke store gutten =) gutten min har nesten ikke brukt 56 engang.. nå når han er 5 mnd bytter vi snart til 74! =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...