MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 11. november 2010 #1 Skrevet 11. november 2010 Sikkert dumt spm., men er førstegangsmamma, jeg har aldri gjort slike ting før
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 11. november 2010 #2 Skrevet 11. november 2010 Det er ikke frist før i mars, og man søker vanligvis på nett (barnehageweb). Men vi med høstbarn stiller jo ikke akkurat forrerst i køen dessverre da
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 11. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 11. november 2010 Ok, da er det jo enda litt tid Vet vi ikke stiller først i køen men jeg bor heldigvis i en liten kommune med altfor mange bhg, så det er visst ikke noe problem å få plass her
ano`num *17.03.10* Skrevet 11. november 2010 #4 Skrevet 11. november 2010 Hos oss kan en søke på plass når som helst i året. Nå om dagen er det alltids noe ledig. Ellers så er hovedopptaket til høsten rett over nyåret. Da nullstiller de alt av søknader som ligger inne (har en søkt om plass må en søke på nytt!). De legger vell ut søknadskjemaet på nett (web-basert opplegg) første halvdel av januar med frist 1mars. 1februar for de med særskilt behov.
Gjest JuniGull-10 Skrevet 12. november 2010 #5 Skrevet 12. november 2010 Jeg tror søknadsfristen er 1.februar i den kommunen jeg bor i, så sjekk ut det først, så du ikke gjør en tabbe! :-)
Riha Skrevet 13. november 2010 #6 Skrevet 13. november 2010 Har man barn født etter 31. august får man ikke barnehageplass selv om det er ledig. Nye regler fra 010111 som gjør at kommunen ikke får tilskudd fra staten for barn født etter den datoen. Helt sykt og vi er søkk fortvilet. Har vært stilt rundt dette i media, syns det er rart, men håper det blir litt blest om det slik at det kan gjøres om. hva skal folk gjøre i ett år uten barnehageplass?? Ut på det åpne svarte dagmammamarkedet, grøss!!!
Lykkemin Skrevet 13. november 2010 #7 Skrevet 13. november 2010 hæææææ??? er dette sant? hvor står det hen? fy fader as, dette må vi få opp i media!!
mamman til to gutter Skrevet 13. november 2010 #8 Skrevet 13. november 2010 Det her kan umulig stemme. Jeg har fått tilbud om barnehageplass til min gutt som er født i april i år, fra januar. Den eneste grunnen til at barnehagen vi har fått tilbud om plass i tar inn barn, er for å få mer penger inn og få budsjettet til å gå rundt. De 2300kr pr mnd vi betaler dekker ikke de ekstra utgiftene de får ved å ta inn et ekstra barn, så de ville ikke tatt inn ekstra barn hvis de ikke får mer penger av staten. Det er jo ikke lønnsomt for noen å ha ledige barnehageplasser, verken for staten som vil tjene mer på å få foreldre ut i jobb igjen, for barnehagen eller for foreldrene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå