Gå til innhold

Ang. henting av søsken i bhg på kalde dager med baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere når det er veldig kaldt og/eller er vind når dere skal hente søsken i bhg med baby? Tenker da på dere som har lang vei og må ta bilen. Hittill har jeg tatt med meg bilstolen til og fra bilen (har en skjerm på den som gjør at babyen ikke får så mye trekk på seg), men hva gjør jeg når det er så himla kaldt? Vurderer å ta med vogna, men babyen hater å ligge i den når han ikke skal sove, og det vil dermed resultere i myyye hyling og skriking! For ikke å snakke om stress med å ta vogna ut og inn av bilen. Finnes det andre alternativer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har som regel vesla med i bæresjalet når jeg henter storesøster i bhg, siden hun som regel begynner å vræle hvis vogna stopper opp. Hvis det ikke er kaldere enn -10, er det jo heller ikke noe stress å bære baby i bilstol til og fra bilen, de tar jo ikke skade av litt frisk luft heller;)

Skrevet

Jeg bærer han inn i bilstolen. Må gjøre det uansett vær når mannen min er på jobb.

Skrevet

Jeg syns også dette kan være vanskelig. Men jeg pleier å bære henne fra huset til garasjen i bilstolen. Det er ca 150 meter dit; bor i rekkehus. Jeg tenker at hvis det ikke er kaldere enn 10 kuldegrader, går dette bra.Hun ligger da i bilstolpose. Har du det? Den beskytter jo ganske bra, og gjør at hun er god og varm.

Ellers er det kanskje mulig å bruke en softbag (heter det det?), og bære henne i den bort til bilen. Det finnes jo slike bager med trekk over. Voksiposen har også bæreplate, slik at du kan bære henne i voksiposen bort til bilen.

Selv syns jeg det er vanskelig når det regner....

Skrevet

Grabbet bilstolen, tenkte over vær-etningen og løp!

Synes tiden da de ble større er eldre.

Når de krabber men ikke går feks.

En tar med seg storesøsken som har vært ute, og dermed er både våt og skitten inn i en sølete garderobe og skulle gjerne hatt hendene til å hjelpe med både votter, knapper og alt det der.

Bedre blir det ikke av at de i samme alder har denne meget omtalte fremmedfrykten.

Neida, turen fra bil og inn i bhg selv i kulde går helt fint!

På de verste dagene/tidene gjelder det bare å tenke beskyttelse. Pakke inn i teppe feks. Så det ikke blåser eller regner på de.

Kulde er vell helst noe å bekymre seg over når en skal trille tur. Da blir småttisene liggende lenge ute, og det blir lettere kaldt. Inn og ut av bilen tar jo ikke akkurat evigheter. I tillegg så er de jo kledd for å komme ut i en kald bil!!

Skrevet

Synes dette er litt styr egentlig, men det må jo gjøres.

Vi har også garasje ca 150-200 m. unna rekkehuset våres. Jeg pleier å sette jenta vår (4 mnd) i bilstol og trille til garasjen (har vognunderstell til bilstolen).

Hun har som regel på seg body + strømpebukse og ulldrakt over (lue og "sko"), ullteppe og dyne over seg. På kalde dager har hun ennå et lag klær på seg.

Hun har aldri vært kald.

Vurderer å kjøpe enten en type vinterdress til henne, evt bilstolpose

(du som nevnte det over her, hvilken type har du?)

Synes det er ennå verre når det regner og nå når det begynner å komme snø.... stress.....!!!

Jeg kommer ikke til å bruke Emmaljunga vogna til dette, hvis jeg ikke skal noe spesielt før/etter hentingen i barnehagen. Orker ikke dra den ut og inn av bilen + løfte jenta over i bilsetet fler ganger.

Skrevet

Svar til Makkapakka: Bilstolposen jeg bruker heter Odenwalder mini, tror jeg det er. Er kjøpt på Barnas Hus for 2- 3 uker siden til 599 kroner. Jeg er fornøyd med den. Hvis jenta mi på 3 mnd sovner, kan jeg legge henne over i vogna i den samme posen når vi kommer hjem. Hun sover da videre uten at hun våkner. Jeg åpner bare posen for å trykke på knappen til selene, lukker igjen posen og bærer henne forsiktig over i vogna. Ulempen er at den ikke er så stor. Hun er ca 64 cm nå, og posen passer ca akkurat. Jeg mener å huske at den er ment opp til 9 mnd, og det vil vel si 74 cm? Jeg regner i hvert fall med (håper...) at jeg kan bruke den ut sesongen....

Jeg har også Emmaljunga vogn, men bruker ikke den bort til bilen fordi det blir så mange manøvreringer. Ofte sovner hun på vei bort til garasjen også. Kjedelig da at hun våkner når jeg tar henne inn og ut av bilen. Men det er tungt!!!! å bære bilstolen fram og tilbake. Jeg skulle gjerne hatt et understell til bilstolen! Men det spørs om det finnes til stolen min. Har nemlig overtatt et Acta Graco fra noen venner. Er rundt 5 år gammelt....

Uff, jeg kvier meg for å gå ut når det regner eller snør! Noen som vet om et bra regntrekk til bilstoler? Har aldri sett et slikt trekk før, men tror det finnes....

Skrevet

maxi cosi har et slikt regntrekk. det tror jeg vil ta a litt av evt trekk også.

Skrevet

har bilstolpose som er god å ha! også et bilstolregntrekk kjøpt for en hundrelapp eller 2 på babyshop, genialt.. bruker det også mot veldig kald vind, da er det så godt nedi der atte..

Skrevet

lurer på det samme selv. har lurt på å kjøpe pose og regntrekk til bilstolen, men gutten min er 4 mnd og har allerede begynt såvidt på str 74 så høres ikke ut som det er noe vits å kjøpe den som du nevner. Noen som vet om andre poser som kan brukes? snuggle buggle kanskje? (eller hva den heter...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...