Gå til innhold

Tanntrekking/smertestillende/amming/pumping???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den har vært vond lenge nok, og var såpass ødelagt at det var like greit å bli kvitt den i stedet for å bruke penger på rotfylling. Første runde hos tannlegen startet 0915 imårres, bedøvelse ble satt, og satt, og satt, og satt- men det hjalp pent lite. Det var et område som nektet å bli bedøvet. Og siden en annen type bedøvelse ikke kunne settes med den andre, så endte det med nok en tur til tannlegen kl 1230 når den første bedøvelsen var ute. Da ble det satt en annen bedøvelse i en større nerve i kjeven, samt flere mindre for å bedøve tannkjøttet- funka jo det, og etter noen ytterlige påfyll under trekkingen så kom endelig beistet ut av munnen min.

Tar Ibux og Paracet som smertestillende. Ibux 600mg og 1g paracet rett etter pumping. Paraceten er jo grei nok, har brukt noen av de etter rupturen under fødsel for 18 dager siden. Ibuxen derimot?? 1% av serumkonsentrasjonen går over i MM. Og halveringstiden er 2 timer. Det bør vel være ganske så trygt å amme da? Evnt blande frossenmelk med den ferske nypumpa? Det går 4 timer fra jeg tar smertestillende til jeg pumper meg,

Noen med peiling???

Alternativet jeg har til Ibux/Paracet blandingen er Pinex Forte- og da nekter jeg plent å gi fersk melk til vesla altså. Jeg blir helt grøggy av Pinex Forte så nei takk for veslas del...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg tok pinex forte og paracet sammen og legen sa jeg fint kunne amme..når jeg hadde nyrebekkenbetennelse.

var visst vanlig å gi pinex forte etter fødsler ved smerter etterpå..

men fikk beskjed om å ta så lite som overhode mulig, men jeg skulle ikke gå rundt med de smertene jeg hadde..legen sa at babyen kunne bli litt slapp, og muligens sove litt mer..men jeg merket ikke noe på snuppa..

tok en pinex forte og en paracet..

ibux tror jeg faktisk er veldig fy fy når man ammer..

Skrevet

Ibux (ibuprofen) kan brukes ved amming. Mengden legemiddel som gaar over i melken vil vaere mye mindre enn den dosen man faktisk kan gi babyer gjennom feks mikstur. Hilsen farmasoeyt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...