Gå til innhold

hvor ble det av tannen??? Noen som har opplevd noe liknende?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag, da vi satt ved middagsbordet, oppdaget jeg at den høyre hjørnetannen til dattra min på 2 år 'manglet'! Hjælp! Fikk sett oppi tannkjøttet hennes, og det ser ut som hele tannen er der, men trykt opp i gommene. Ser kun en liten hvit flekk. Det ser ikke ut som den er brukket, da den er buet/spiss, sånn som hjørnetenner pleier å være.

Det var også litt blod rundt tannen.

Jeg vet at tannen var der i morges da vi pusset tenner, men desverre la jeg ikke merke til det da vi dro fra barnehagen... Men jeg skjønner ikke at dette kan ha hendt hjemme på den lille timen mellom bhg og middag. Og jeg skjønner virkelig ikke HVA som har hendt! Det ble ikke sagt noen ting i bhg om fall eller at hun hadde slått seg... Og burde det ikke blø en del om tanna blir presset opp i tannkjøttet?

Og det merkeligste er at hun ikke reagerer selv heller når vi tar borti tannen, og heller ikke da jeg pusset tennene hennes nå i kveld.

Vi tar turen til tannlegen i morgen, så vi får sjekket det ut... Og så må vi høre med bhg om hun slo seg i dag.

Men synes dette er kjemperart! Skjønner ikke hvordan dette har gått for seg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet om en som fikk tenner tidlig, plutselig forsvant de! De hadde rett og slett trukket seg tilbake. Men kom tilbake igjen flere måneder senere da.

Han hadde heller ikke smerter.

Skrevet

Fortennene til pia mi hadde nesten brutt igjennom da de plutselig trekte seg tilbake og ble helt borte i 4 mnd.

Samme skjedde med venninna mi sin datter. Men de hadde ikke brutt igjennom da:)

Gjest eelis+kian
Skrevet

Samme her, gutten min fikk en tann da han var nesten 3 mnd. Så trakk den seg tilbake, sånn at bare en liten kant stakk opp. Og sånn var den helt til den kom opp igjen rundt 7 mnd! Merkelig, altså.

Skrevet

Det samme skjedde med ene fortanna til datteren min! Jeg ble like forundret, men det var ikke noe tegn på blod eller noe! Hva sa tannlegen til deg?

Skrevet

Hei:) Hvor gammel var dattra di da?

Vi var til tannlegen i går, men Eline var for urolig til at de kunne undersøke henne godt nok. Men han sa at den sannsynligvis var brukket. I natt hovnet hun opp i halve ansiktet stakkar. Helt opp til øyet, som hun så vidt klarte å åpne... Så det ble tur til legevakta og røntgen. Det var ikke brudd i kinnben heldigvis. De og mente tannen var knekt. Og at hun hadde fått seg en skikkelig trøkk, og at det var derfor hun var hoven.

...Synes bare det er forferdelig rart at hun blir hover over et døgn etter at hun hadde slått seg. (hvis det er det som har skjedd da)

Ingen aner hvordan dette har skjedd, og legen på legevakta syntes også det var rart at det ikke var blod.

Nei, det forblir nok et mysterium dette. Nå håper jeg bare hevelsene går ned, og at smertene avtar! Det er ikke greit å se lillejenta si ha det vondt!

Skrevet

Huff da, stakkar lita! =(

Det med at ho hovnet opp så pass lenge etterpå kan vere at ho har fått en infeksjon. Sia du såg blod er det jo hull på tannkjøttet en plass. Er vanlig å hovne opp i halve ansiktet når en får sånn type infeksjon (hugser ikkje kva det heiter, kanskje en byll?)

Så viss det ikkje går ned til normal snart, ville eg tatt ho med til tannlegen igjen, kan vere ho trenger antibiotika..

God bedring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...