Lykkemin Skrevet 11. november 2010 #1 Skrevet 11. november 2010 min lille prins har i dag hatt litt grønnlig bæsj og jeg har hørt at de da ikke får i seg nok næring.. kan ikke skjønne det for han spiser mye og ofte, gulper en del og har hele tiden lagt på seg veldig godt.. flere leger, hs og jm har sagt at han er en glupsk liten kar som spiser veldig godt..kan de få grønnlig bæsj av noe annet? han er litt over en mnd gammel..
mamman til Fillip Skrevet 11. november 2010 #2 Skrevet 11. november 2010 jeg har hørt de kan få grønn litt skummende bæsj når de får for MYE mat... å at de kan få grønn bæsj om de har litt vondt i magen.. minsten her hadde grønn bæsj en periode, men var ikke farlig sa de:)
Nickeguri Skrevet 11. november 2010 #3 Skrevet 11. november 2010 I "gamle dager" trodde de at det kom av at babyen ikke fikk nok næring. Tanta mi sluttet for eksempel å amme pga det. Men altså ikke noe hold i denne gamle teorien. Jenta mi hadde titt og ofte grønn avføring da hun var noen uker gammel. Helsesøster sa at det kommer av maten jeg har spist, og ikke er noen grunn til bekymring.
Lykkemin Skrevet 11. november 2010 Forfatter #4 Skrevet 11. november 2010 tusen takk for svar, da kan jeg puste litt mer ut.. har ikke følt han har hatt vondt i magen så kan være det at han spiser mye eller at det er noe jeg har spist.. godt å høre at det ikke er farlig
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 11. november 2010 #5 Skrevet 11. november 2010 Kan også skyldes for mye formelk; http://www.babyverden.no/nyheter/far-babyen-for-mye-formelk/
Lykkemin Skrevet 11. november 2010 Forfatter #6 Skrevet 11. november 2010 ja her kjente jeg meg igjen i flere ting.. hmm får prøve ut noen av tipsene her og satse på at bæsjen blir mer sennepsgul igjen
Mamma til snart 3 <3 Skrevet 11. november 2010 #7 Skrevet 11. november 2010 Jeg har hørt at mange kan få grønn bæsj når det er tenner på gang
Lykkemin Skrevet 11. november 2010 Forfatter #8 Skrevet 11. november 2010 han er bare en mnd, kan da ikke være tenner på gang nå? hjelpes..hehe.. når begynner de å få tenner forresten?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 11. november 2010 #9 Skrevet 11. november 2010 Gjennomsnittlig alder for første tann er 6- 8 mnd, så det er vel kanskje ikke det mest sannsynlige riktig enda=)
Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3 Skrevet 11. november 2010 #10 Skrevet 11. november 2010 Min hadde grønn bæsj i litt over en mnd..tynn mørkegrønn bæsj. Han er flaskebarn, så det var ikke noe jeg hadde spist, men da vi byttet fra NAN til Hipp ble bæsjen brått gul og mer grøtete igjen! Så kan jo kanskje være noe med det du har spist? Siden det hjalp da jeg byttet?? Ellers har jeg hørt at litt grønn bæsj ikke er farlig så lenge ungen ikke viser at den har tydelig vondt, legger fint på seg, og trives generelt i hverdagen
Gravid30 *Har født ei datter* Skrevet 12. november 2010 #11 Skrevet 12. november 2010 Lille jenta mi på straks 6 uker får bare MME nå. Da jeg ga henne MM hadde hun brun avføring. Men etter at jeg gikk over til MME har hun bare grønn avføring. Har også lurt på om det er noe å bekymre seg over, eller om det er pga MME ???
Mjølkekua Skrevet 12. november 2010 #12 Skrevet 12. november 2010 Jenta mi har det nå, og har hatt det i perioder siden hun ble født. Hun er 5 mnd nå. Det kommer som oftest når hun er syk (snørrete el.). Da er det også slim i avføringen. Hun er blid, ved godt hold og fornøyd, så jeg har ikke bekymret meg nevneverdig. Tror som de andre sier at du ikke trenger å bekymre deg, med mindre han er dårlig ellers.
bamali 2rosa og 1blå Skrevet 12. november 2010 #13 Skrevet 12. november 2010 Jenta mi har ofte grønn bæsj og jeg har fått beskjed av jordmor at den skal være sånn. De lærde strides på dette område også tydeligvis...
Bianca83 Skrevet 12. november 2010 #14 Skrevet 12. november 2010 Ser du har fått mange svar, men jeg har for noen uker siden opplevd akkurat det samme. Helt grønn bæsj som var slik i et par uker minst. Jeg ringte legen for å høre. Sønnen min virket ikke plaget, almenntilstanden var på topp. Han bæsjet bare ofte og helt grønt. Men altså, legen min sa at dette var normalt. Og så lenge de spiser bra og ikke er plaget er det ikke noe å bekymre seg for. Det kunne være at maten går gjennom systemet veldig fort og at noe galle-greier ikke rekker å trekke seg tilbake før det er på vei ut. derav fargen (maten tilsettes jo galle som blir suget opp igjen før det skal ut tror jeg). Det gikk over her, og alt er nå i sin skjønneste orden!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå