Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg? Har ei liten jente som ikke vil spise:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår er bare ti uker. Hun får mme og har fått det hele tiden. I går ville hun derimot ikke drikke noenting og i dag har jeg kun fått i henne ca 60 ml. Hun virker slapp for hun vil bare sove. Hun har ikke feber, men ser ut som hun har vondt i magen. Ligger nemlig å presser litt pluss at hun gråter når hun promper. Stakkars liten. Jeg vet liksom ikke hva jeg skal gjøre. Det er ikke sånn at hun hyler når jeg gir henne flaske. Hun vil bare ikke drikke, men sovner. Har vært hos legen i dag og de tok en crp som var fin. De mente også at hun ikke var dehydrert enda siden hun var blank i øynene og hadde masse spytt i munnen. Men jeg måtte komme tilbake hvis det fortsetter. Ikke lett dette her. Er så redd det skal være noe alvorlig! Noen som har opplevd det samme eller som kan komme med råd??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi hadde også slike perioder de første månedene. Det virka som om hun ikke ville ha mer melk fordi det var "fullt". Har du prøvd malt? Vi brukte det og en teblanding som en "urtespesialist" blandet til oss. Jeg husker ikke alle urtene som var i den, bare at det var tre forskjellige urter og den ene var fenikkel. Den teen trekte jeg og ga henne enten nedi melka eller sprøyta rett i munnen på henne.

Ellers så kan det kanskje hjelpe med massasje hvis det er magen som er problemet. Masser rundt magen og "under" magen, altså i trusekant-høyde. Det er noen måneder siden jeg var der, og ting går fort i glemmeboka merker jeg... Håper det bedrer seg snart for dere.

Skrevet

Prøv å gi når hun ligger i bagen/senga si. Det funker her når hun ikke vil ha mat. Kan nekte å spise noe når hun ligger på armen, mens når hun blir lagt ned kan hu tømme flaske. Rart :) hvis det funker for dere så bare pass pá at det ikke bki en uvane :P

Skrevet

Prøv å bytte flaske eller flaskesmokk... løsningen kan være så enkel at hu ikke orker/gidder å jobbe så mye for melka.. Jeg måtte bytte til smokk med større hull et par ganger, og til flaske med mykere tut en gang...

Skrevet

jeg skrev nesten ett nesten helt innlegg ehr istad;) har slitt med det samme, bare at min har da skreket og nektet søvn.'

men la han på magen og da klemte og sleit han litt, før han slappet helt av å ble mye bedre for en liten periode.

min er da 3uker gammel og har kolikk. men fant ut at med de mage-smertene ville han ikk helt spise før det presset var ute;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...