Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 11. november 2010 #1 Skrevet 11. november 2010 Folkehelseinstituttet anbefaler nå alle gravide i 2. og 3. tri å influensavaksinere seg. Selv tror jeg at jeg kommer til å ta den, men har enda over 1 uke på meg til å tenke meg om og bli helt sikker! Hva med deg, skal du ta den? Hvorfor/ hvorfor ikke? Du kan lese mer om anbefalingen her: http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=233&trg=MainLeft_5565&MainArea_5661=5565:0:15,1223:1:0:0:::0:0&MainLeft_5565=5544:86286::1:5569:6:::0:0
√v^√v^√♥ Jente 08 Spire 11 Skrevet 11. november 2010 #2 Skrevet 11. november 2010 Kommer ikke til å ta den.
fru H Skrevet 11. november 2010 #3 Skrevet 11. november 2010 Jeg skal heller ikke ta den. Jeg er skepisk til å ta sånne ting når man er gravid. Snakket med legen min igår om det, og han sa at han ville ikke gitt den til sin kone om hun var gravid. Som han sa er jeg frisk og rask og skulle greit tåle en influensa om jeg skulle få det. Vi hadde svineinfluensa i fjor og det var ingen problem her i huset. Ingen som ble hardt rammet heldigvis:-) Er ekstra nøye med hygiene nå selvfølgelig både oss voksne og begge ungene:-) Legen sa forresten også at de anbefalingene til gravide ikke var like sterke på vaksinen i år som i fjor:-)
♡ Jersey ♡ Skrevet 12. november 2010 #4 Skrevet 12. november 2010 Jeg skal ta den. Folkehelseinstituttet gjør slike risikovurderinger, og når de anbefaler det er det fodi risikoen er større om man ikke tar den enn om man tar den, om man først skulle få denne influensaen. Om det hadde vært farlig å ta den ville de aldri anbefalt dette!
Foxxy C *fødeklar* Skrevet 12. november 2010 #5 Skrevet 12. november 2010 Nei, jeg kommer ikke til aa ta vaksinen. Er generelt lite hyppen paa vaksiner, og stoler heller ikke fullt paa folkehelseinstituttet (spesielt pga saken om hjernehinnebetennelsevaskinen paa 90-tallet og sammenhengen mellom vaksinen og sykdommen ME).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå