Gjest Skrevet 11. november 2010 #1 Skrevet 11. november 2010 Sniker meg inn fra 2.tri. Hvor mange har vaksinert dere i dette svangerskapet og har det gått bra? Har selv vaksinert meg og føler meg trygg, helt til noen begynner med skremselspropaganda....
Nathe Skrevet 11. november 2010 #2 Skrevet 11. november 2010 Jeg har vaksinert med for ca to uker siden, da var jeg 34 uker på vei. Jeg har ikke hatt noen plager. Tok vaksinen i fjor også, det var ikke så vondt i år som i fjor.
AO3 Skrevet 11. november 2010 #3 Skrevet 11. november 2010 Jeg har tatt influensavaksinen, hvis det er det du tenker på? Hadde ingen bivirkninger.
AO3 Skrevet 11. november 2010 #4 Skrevet 11. november 2010 Signerer forresten det med at det ikke gjorde så vondt - svineinfluensavaksinen i fjor hadde flere adjuvanser pga den kom i tidoseglass, derfor fikk man mer smerter lokalt i armen der den var satt. Jeg har tidligere tatt masse vaksiner (reist mye etc), og jeg har aldri hatt så vondt i armen som etter den vaksinen... Det er jo ikke farlig, da, men jeg kunne ikke sove på den siden på flere dager. Årets influensavaksine er i endoseglass som vanlig, med langt færre tilsetningsstoffer, jeg fikk ikke spesielt vondt i armen av den.
kjersti83 Skrevet 11. november 2010 #5 Skrevet 11. november 2010 Jeg kommer ikke til å ta vaksinen. Jordmor har heller ikke nevnt noe om dette. Tok svineinfluensavaksinen i fjor og ble dårlig av den. Skikkelig vondt i armen og hodepine. Måtte være borte fra jobben fordi jeg rett og slett ikke hadde sovet og fikk til til å løfte armen slik at jeg fikk kledd på meg og kjørt til jobben. Var også unormalt mye syk i vinter med 3 forkjølelser på 3 mnd. Tok vaksinen fordi jeg jobber på sykehus og for å skåne pasienter. Vet at det var mange som reagerte på vaksinen på jobb. Jeg har allerede vært forkjølet i 3 uker i høst så satser på at jeg holder meg frisk. Har ikke brukt å få influensa tidligere. Dessuten tenker jeg at det ikke er farlig å være syk med influensa. Man bygger da opp immunforsvaret.
Heanne Skrevet 11. november 2010 #6 Skrevet 11. november 2010 Tok ikke noe ifjor og var ikke syk da, skal heller ikke ta noe i år. Jm har ikke sagt noe om det enda heller så. (Uke 34 nå me tvillinger)
Neminas Skrevet 11. november 2010 #7 Skrevet 11. november 2010 Jeg har tatt vaksinen og kjente kun det at jeg bli litt slapp resten av dagen og litt vondt ved å ligge på den siden vaksinen ble satt.... Jeg tok den ikke i fjor og ble ikke syk, men i år vil jeg/vi ikke utsette verken meg eller barnet for unødvendig uforsiktighet slik som jeg ser at det ville være dersom jeg ikke tok den.
Gjest Mentha♥med kul på magen♥ Skrevet 11. november 2010 #8 Skrevet 11. november 2010 Har du vaksinert deg og føler at det var det rette valget for deg så skal du stole på det Ikke les andres tanker og meninger hvis du allerede har tatt valget. Jeg har ikke vaksinert meg, og kommer heller ikke til å gjøre det, men det var mitt valg basert på informasjon jeg har tilegnet meg på egenhånd. Alle kan ha meninger, men hvis du vil ha skikkelig informasjon bør du heller lete opp kilder du synes er troverdige og lese derfra
magica fra tryll Skrevet 12. november 2010 #9 Skrevet 12. november 2010 Jeg har ikke vaksinert meg av den enkle grunn at jeg ikke er redd for å få influensa. Var ikke redd for det ifjor heller...Jeg venter mitt 6.barn, og har aldri hverken blitt vaksinert eller hatt influensa(som jeg vet,da hehe), så jeg stoler på at det går fint denne gangen også,jeg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå